منابع آگاه در بازار ترکیه

کاهش قیمت های مفتول داخلی و صادراتی ترکیه

کاهش قیمت های مفتول داخلی و صادراتی ترکیه

همانطور که بعد از انتخابات 1 نوامبر و همچنین در آستانه سال نو میلادی تقاضای داخلی برای مفتول در این کشور روبه افول نهاده ، کارخانه ها نیز پیشنهادهای مفتول در بازار داخلی را در حدود 15 تا 30 لیره (5 تا 10 دلار) کاهش داده اند .

 

به گزارش استیل پدیا، کارخانه های ترک قیمت های صادراتی خود را نیز پائین آورده اند زیرا در بازار های صادراتی ، هم با کمبود تقاضا و هم با رقابت سنگین با چین روبه رو هستند.

 

از هفته گذشته تاکنون پیشنهادهای صادراتی ترک ها برای مفتول 350 تا 360 دلار FOB بوده که 5 دلار کمتر از اواخر نوامبر است در حالیکه برای سفارشات با حجم های قابل توجه تخفیفاتی هم در نظر گرفته می شود . یک منبع صنعتی گفت : حجم تقاضا از آمریکا هم در هفته های اخیر کاهش یافته و میزان تقاضا از خاورمیانه و شمال آفریقا تقریباً ثابت مانده است . حجم تقاضا از دیگر بازارهای صادراتی هم بسیار اندک است .

 

به تأیید منابع : بازار داخلی مفتول هم بدنبال وجود ابهامات متعدد پس از انتخابات نوامبر در شرایط مطلوبی قرار ندارد . بسیاری از دلالان نمی خواهند با حجم موجودی بالا در انبارهایشان وارد سال نو و فصل زمستان شوند . آنها میزان سفارشات خود را کاهش داده اند و همین امر فشار بیشتری بر قیمت ها وارد آورده است.

 

قیمت مفتول با قطر 6 تا 5 , 8 میلیمتر 15 تا 30 لیره کاهش داشته و در منطقه مرمره به 250 , 1 تا 300 , 1 لیره تحویل درب کارخانه بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده رسیده است .

 

ایکداس (Icdas) از سرشناس ترین تولید کنندگان فولاد طویل در ترکیه قیمت های مفتول و میلگرد خود را مشخص نمود ، قیمت ها برای مفتول با قطر 7 تا 5 , 8 میلیمتر 260 , 1 تا 290 , 1 لیره تحویل درب کارخانه که معادل 370 تا 380 دلار بدون 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده می باشد و قیمت میلگرد با قطر 12 تا 32 میلیمتر هم 180 , 1 لیره تحویل درب کارخانه معادل 345 دلار بدون مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران