ذوب آهن به فکر تغییر چهره بازار فولاد است؟

ذوب آهن به فکر تغییر چهره بازار فولاد است؟

در حالی که کاهش قیمت های میلگرد هنوز در طرزفکر اغلب فعالان بازار وجود دارد شاهد برخی رفتارهای خاص از ذوب آهن اصفهان هستیم که در صورت افزایش همکاری ها با تولیدکنندگان مشابه توان تغییر چهره بازار را خواهد داشت.

 

به گزارش استیل پدیا، در حالی که کاهش قیمت های میلگرد هنوز در طرزفکر اغلب فعالان بازار وجود دارد شاهد برخی رفتارهای خاص از ذوب آهن اصفهان هستیم که در صورت افزایش همکاری ها با تولید کنندگان مشابه توان تغییر چهره بازار را خواهد داشت.

 

هنوز روند کاهشی قیمت های میلگرد که از آن به تراژدی فولادی ها یاد می‌شود در بازار تهران ادامه داشته ولی چهره آن به نسبت گذشته تغییرات مهمی را در بر دارد. با توجه به عدم عرضه میلگرد ذوب آهن برای دومین روز پیاپی از کارخانه ، قیمت این کالا به صورت گسترده کشف نشده تا جایی که در اغلب لیست‌های فروش به ندرت از آن یاد می شود.

 

از سوی دیگر با توجه به کیفیت برتر این تولید کننده در بازار میل کلی مجبور است که به میلگردهای نیشابور تغییر جهت دهد که این تولید کننده نیز از کیفیت مطلوب و استانداردهای مورد نیاز برخوردار است.

 

کاهش قیمت های پیشنهادی میلگرد نیشابور از کارخانه به صورت روزشمار باعث شده تا بهای این کالا مدت های طولانی در مسیر افت قرار بگیرد ولی روز چهارشنبه در برخی از لیست های فروش ، بهای این کالا را با افزایش همراه ساخته که هرچند در کل بازار فراگیر نشده اما داده مهمی در بازار ضعیف فعلی به شمار می آید.

 

عقب نشینی عرضه های میلگرد ذوب آهن به صورت جدی که از آن به عنوان مدیریت عرضه یا می شود را می توان تنها دلیل مهم برای این رخداد به حساب آورد که می تواند از کل بازار حمایت کند. در صورتی که فولاد نیشابور نیز از این رویه کلی تبعیت کند قطعاً روزهای آینده باید بازار میلگرد تغییر چهره داده و از قیمت های بسیار ضعیف فعلی گذر نماید.

 

در هر حال ذوب آهن پس از تجربه موفق در مدیریت عرضه های تیرآهن که بازار انحصاری این کالا را به محوریت تولیدات استاندارد در ید قدرت خود گرفته و از کاهش قیمت ها جلوگیری کرده می تواند این تجربه را در بازار چندگانه میلگرد به کار گیرد.

 

این در حالی است که شنیده ها از حضور تولیدات ذوب آهن در بازارهای صادراتی نیز حکایت کرده که در کنار تنوع تولیدات و روی آوردن به سایزهای پایین میلگرد ، تولید ریل و یا کلاف این توانمندی را به ذوب آهن ارائه می کند. در صورت صحت این طرزفکر قطعاً بازار میلگرد با لیدری ذوب آهن تغییر چهره خواهد داد و این تراژدی شاید به یک نمایش رئال تبدیل شود. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران