توسعه اکتشاف فلزات غیرآهنی در دستور کار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی

توسعه اکتشاف فلزات غیرآهنی در دستور کار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد: توسعه اکتشاف در بخش فلزات غیرآهنی به‌ عنوان یکی از اهداف این شرکت،‌ در دست اقدام است.

 

به گزارش استیل پدیا، حسام مقدم‌علی با بیان اینکه فعالیت‌های اکتشافی شرکت براساس روند تعریف شده و طبق برنامه‌های مصوب با رشد مناسبی در دست اقدام است، افزود: با توجه به لزوم تداوم فعالیت‌های اکتشافی در دوره زمان‌بندی میان‌مدت برای دستیابی به ذخایر و پتانسیل‌های جدید، با وجود مشکلات اجرایی سعی شده وقفه‌ای در این امر ایجاد نشود.وی تصریح کرد: در مرداد ماه سال جاری رشد حفاری‌های اکتشافی ادامه یافت و به 33.627متر رسید که نسبت به سال 93 از 2 درصد رشد برخوردار است.

 

مقدم‌علی در ادامه گفت: مطالعات فاز شناسایی و پی‌جویی با هدف تامین محدوده‌های امیدبخش معدنی برای سنوات آتی در دست اقدام است و شاخص نمونه‌برداری نسبت به سال گذشته 400 درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه مطالعات اکتشاف فلزات گرانبها و استراتژیک نیز در دستور کار است، تاکید کرد: هدف از این امر شناسایی پتانسیل‌های جدید معدنی و تعریف مطالعات اکتشافی هدفمند برای سال‌های 95 و 96 است.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت معدنکاری شامل 4 مرحله شناسایی، پی‌جویی، اکتشاف عمومی و اکتشاف تفصیلی است، افزود: در حال حاضر این امور در طرح‌های سنگ‌ آهن، زغال‌ سنگ، پلی‌ متال و شورابه‌ها به‌ طور همزمان در حال انجام است به‌ طوری که ذخایر قطعی سنگ‌آهن 340 میلیون تن (ذخایر قطعی، احتمالی و ممکن) و ذخایر قطعی زغال‌ سنگ به 350 میلیون تن (ذخایر قطعی، احتمالی و ممکن) افزایش یافته است.

 

مقدم‌علی با بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سابقه تاریخی در تامین مواد اولیه صنایع فولاد کشور دارد، تصریح کرد: در پهنه‌های اکتشافی شرق ایران، پهنه‌های اکتشافی انگوران و منطقه میانه مطالعاتی با هدف شناسایی پتانسیل‌های معدنی در حال انجام است که این اقدامات می‌تواند منشا اثر و تامین‌ کننده خوراک اولیه ادامه روند اکتشاف شرکت در سال‌های آینده باشد.

 

وی افزود: اولویت بعدی بخش اکتشاف جذب سرمایه بخش خصوصی در محدوده‌های اکتشافاتی است که در مرحله نخست با انجام مطالعات شناسایی، پی‌جویی و اکتشافات عمومی،‌ ریسک سرمایه‌ گذاری کاهش می‌یابد و سپس با شرکت‌های منتخب برای ادامه مراحل اکتشاف تا بهره‌ برداری قرارداد بسته می‌شود. وی ادامه داد: به‌ عنوان نمونه‌ دو محدوده سرب و یک محدوده زغال‌ سنگ تعریف شده که اسناد مزایده آن در مرحله فروش است.

 

وی با بیان اینکه در مباحث اکتشاف همواره عوامل محدود‌ کننده‌ای مطرح است، اعلام کرد: کمبود منابع مالی، محدودیت‌های زیست محیطی، محدوده‌های متداخل با سایر متولیان اکتشاف ذخایر معدنی کشور و... از جمله این موارد است اما توسعه فعالیت‌های اکتشافی و معدنی با تاکید اخیر مقام معظم رهبری برای توسعه معادن اهمیت ویژه‌ای یافته است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران