10 کارخانه میلگرد بخش خصوصی تعطیل شد

ریزش قیمت تیرآهن و میلگرد در 6 ماهه دوم سال

ریزش قیمت تیرآهن و میلگرد در 6 ماهه دوم سال

رئیس اتحادیه‌ آهن ‌فروشان از افت قیمت میلگرد و تیرآهن در شش ماهه دوم سال 94 خبر داد و گفت: بازار آهن در حال حاضر رمقی برای افزایش قیمت ندارد زیرا فصل مصرف آهن‌آلات گذشته است.

 

به گزارش استیل پدیا ، محمد آزاد اظهار کرد: در بهار و تابستان حداقل مصرف آهن‌آلات را داشته‌ایم و پیش‌بینی‌مان این است که در پاییز و زمستان رونقی در فروش تیرآهن و میلگرد اتفاق نخواهد افتاد.

او با بیان اینکه در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است، گفت: کاهش قیمت جهانی هم در بازار داخلی آهن تاثیرگذار بوده و این نزول قیمت‌ها حداقل تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

آزاد با بیان اینکه طی دو هفته گذشته قیمت تیرآهن و میلگرد در بازار کیلویی 20 تا 30 هزار تومان کاهش پیدا کرده، افزود: در شش ماهه اول سال 10 کارخانه میلگرد بخش خصوصی به تعطیلی رسیدند و برخی از واحدهای فعال هم کاهش تولید داده‌اند و سیاست‌شان این است که نیروی انسانی‌شان به جای سه شیفت کاری، دو شیفت کاری فعالیت دارند. این موضوع سبب بیکاری برخی از کارگران شده و برخی دستگاه‌ها از دور تولید خارج شده‌اند و خاموش هستند.

 

رئیس اتحادیه‌ آهن ‌فروشان با بیان اینکه فعالان بازار به شش ماهه دوم سال هم امیدی ندارند، گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان آهن‌آلات در این رکود حکم‌فرما در بازار چشم‌شان به این است که دولت در بودجه سال آینده رونق در ساخت و ساز را وضعیت فروش و معامله در بازار آهن رونق بگیرد. زیرا تنها در این صورت است که بازار تکان می‌خورد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران