رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران عنوان کرد

بازده یک درصدی صنعت فولاد کشور در نیمه نخست امسال

بازده یک درصدی صنعت فولاد کشور در نیمه نخست امسال

وی در پنل سومین همایش بین المللی سنگ آهن فولاد با بیان این که در حال حاضر بزرگترین انبارهای فولاد کشوردر تاریخ و عمر این صنعت شکل گرفته است، گفت: من بازدید اخیری از فولاد مبارکه و ذوب آهن داشتم.

 

به گزارش استیل پدیا، هم اکنون یک میلیون و 150 هزار تن محصول در انبار فولاد مبارکه، 700 هزار تن محصول در ذوب آهن اصفهان در انبارها دپو شده است. در مجموع 2.7 میلیون تن محصول در انبارهای فولادسازان دپو شده که این رقم در حالت عادی تنها 200 هزار تن بوده است!

 

وی درباره لزوم اجرای بخش نامه گفت: حاشیه سود فولاد مبارکه از 32 به به 18 درصد در سال جاری رسیده است. حاشیه سود ذوب آهن منفی 34 درصد شده است. حاشیه سود فولاد خوزستان هم 7 درصد شده است.

 

حاشیه سود فولاد خراسان هم 3 درصد شده است. متوسط حاشیه سود فولادسازان یک درصد است، یعنی بازده صنعت فولاد کشور در نیمه نخست امسال یک درصد بوده است. اما حاشیه سود گل گهر و چادرملو در نیمه نخست امسال 27 و 41 درصد بوده است.

 

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه تحمیل تعداد بسیار زیادی از نیروهای کار به فولاد مبارکه و ذوب آهن و دخالت دولت در این زمینه فشار سنگینی را به فولادسازان کشور وارد کرده است، توضیح داد: در سال جاری تاکنون 86 درصد در صادرات فولاد رشد داشتیم.

 

باید به این نکته کلیدی هم اشاره کنم که در دولت قبل جلوی صادرات ذوب آهن و فولاد مبارکه را به برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گرفته و مسدود شد و وقتی شرکتی بازار صادراتی را از دست می دهد، دیگر نمی تواند به راحتی آن را بدست آورد. صنعت فولاد کشور با چنین مشکلاتی مواجه شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران