مقاومت شدید در بازار

کاهش قیمت های شمش کشورهای مستقل مشترک المنافع

کاهش قیمت های شمش کشورهای مستقل مشترک المنافع

قیمت های شمش کشورهای مشترک المنافع در هفته جاری و بعد از برخی نشانه های بهبود در اوایل هفته تاحدی اصلاح شد . اما علاقه کم برای خرید در بین خریداران و تثبیت قیمت های چین این روند را تغییر داد .

 

به گزارش استیل پدیا، تولید کنندگان کشورهای مشترک المنافع قیمت پیشنهادهای خود را کاهش دادند اما مقاومت شدیدی در بازار دیده می شود . یک تولیدکننده اکراینی گزارش داد بدبنال پیشنهاد 285 دلار  CFR  ترکیه است که معادل 272 تا 275 دلار FOB می باشد .

 

این قیمت تاکنون کمترین پیشنهاد ارائه شده از سوی تولید کنندگان کشورهای مشترک المنافع است گرچه برخی از آنها هنوز در قیمت 280 تا 285 دلار FOB پافشاری دارند و یقیناً با این سطح قیمت موفق به فروش نخواهند شد ، یک تاجر دیگر گفت انتظار 5 تا 10 دلار کاهش بیشتر قیمت ها را دارد .

 

یک تاجر ترک گفت : پیشنهادهای کشورهای مشترک المنافع 285 دلار CFR است و با توجه به اینکه اغلب خریداران ترک به اندازه کافی ذخیره قراضه دارند این قیمت برای پیشنهادها عملی نیست.

 

گفته شده با وجود شایعاتی در بازار مبنی بر حذف احتمالی تخفیف های مالیاتی بر صادرات فولاد چین در سال آینده ، فعالیت های تجاری کاهش یافته است . بسیاری از فعالان بازار منتظر تأیید مقامات چینی هستند .

 

یک تاجر اروپائی گفت : این موضوع اوایل بصورت حدس و گمان بود اما دولت چین بخوبی آگاه بود ، کارخانه های چینی مجبورند فولاد خود را در جاهای دیگر بفروش برسانند  و راههائی برای ادامه صادرات خود پیدا می کنند . 

 

یک تاجر ترک می گوید برای کاهش ریسک تجارت با چین تصمیم گرفته در چند هفته آینده خرید شمش از این کشور را متوقف نماید . او افزود : خطر تخفیف های مالیاتی  زیاد است بنابراین من سفارشات خود را متوقف می کنم . او به این نکته هم اشاره کرد که تولید کنندگان چینی راههای آسان تری پیدا می کنند .  

 

با وجود شایعات تخفیف های مالیاتی شمش چین همچنان گزینه اصلی انتخاب خریداران ترک است . پائین ترین قیمت شمش چین در این هفته 255 تا 257 دلار  CNF ترکیه بود . پیشنهادهای چین از هفته گذشته تقریباً ثابت مانده است .

 

شمش  270 دلار FOB دریای سیاه بود که 6 دلار کاهش داشت .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران