مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران

پیش بینی ادامه بحران بازار فولاد تا 4 سال آینده

پیش بینی ادامه بحران بازار فولاد تا 4 سال آینده

بستر خوبی برای جذب سرمایه گذار در زنجیره فولاد در حال آماده شدن است و در آینده البته نه چندان نزدیک شاهد حضور سرمایه گذاران در این بخش خواهیم بود.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد خانداداش پور، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در حاشیه کنفرانس آهن و فولاد متال بولتن گفت: پتانسیل کشور به لحاظ سرمایه گذاری در زنجیره فولاد زیاد است. وی افزود: ایران چه در بخش ذخایر معادن و چه در زمینه انرژی و نیروی انسانی امتیازات ویژه ای دارد و این امکانات بستر مناسب را برای جذب سرمایه گذار فراهم کرده است.

 

خاندادش پور تصریح کرد: از همه این موارد مهم تر امنیتی است که ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه دارا است. وی ادامه داد: بنابراین می توان دید که از هر لحاظ، فضا برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در زمینه فولاد و زنجیره آن آماده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت بازار فولاد و پیش بینی زمان خروج از رکود فعلی گفت: حرکات سینوسی در بازار فولاد همواره بوده و هست هرچند که  بحران فعلی بی سابقه است. وی با اشاره به بحران 17 تا 18 سال گذشته در حوزه فولاد افزود: در آن زمان قیمت فولاد به پایین ترین سطح خود رسید که به اصطلاح کارشناسان در دره مرگ قرار گرفت.

 

خاندادش پور اظهار داشت: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بحران فعلی فولاد را برای 3 تا 4 سال آینده نیز ادامه خواهد یافت اما بعد از این مدت قطعا شاهد رونق بازار این محصول خواهیم بود.

 

وی راهکارهای پیشنهادی برای رونق بازار فولاد ایران را دو عامل عنوان کرد که بسته به سیاست های حمایتی دولت دارد و ادامه داد: این دو راه حل که از سوی دولت در حال پیگیری است یکی تحریک تقاضا در بازار است که از طریق فعال شدن بخش ساخت و ساز، مسکن و پروژه های عمرانی خواهد بود و دیگری افزایش تعرفه ها است که فولاد سازان با جدیت در حال پیگیری آن هستند.

 

وی گفت: به اعتقاد تولید کنندگان فولاد، ارقام در نظر گرفته شده درخصوص تعرفه واردات فولاد ارقام پایینی است درحالی که در سایر کشورها برای حمایت از تولیدات داخلی تعرفه های بالایی را وضع کرده اند اما در ایران عدد اثرگذاری را در بخش نعرفه ها تاکنون مشاهده نکرده ایم.

 

وی در خاتمه نیز برگزاری کنفرانس های بین المللی نظیر کنفرانس آهن و فولاد متال بولتن را که اواخر هفته گذشته و برای نخستین بار در کیش برگزار شد را فرصت مناسبی برای فولاد کشور برشمرد و گفت: در آیبنده نزدیک می توان به حضور سایر کشورها بجز چین نیز در زنجیره ارزش فولاد امیدوار بود.

 

البته تبدیل شدن این فرصت ها به سرمایه گذاری، کمی دور از انتظار است اما زمینه ها را برای جذب سرمایه گذار خارجی مساعد می کند و بخشی از این روند جذب به فضای مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها باز می گردد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران