اعتراف مدیرعامل واله در مورد صادرات سنگ آهن به چین

اعتراف مدیرعامل واله در مورد صادرات سنگ آهن به چین

شرایط ایده آل بازار سنگ آهن برای واله طی دو سال گذشته ناشی از وابستگی وارداتی چین بوده است.

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته موریلو فریرا، مدیرعامل شرکت واله، بزرگترین شرکت معدنکار سنگ آهن در جهان، این شرکت طی 2 سال گذشته بهترین شرایط را از نظر تقاضای مواد اولیه از طرف فولادسازان چینی تجربه کرده است.

 

فریرا در گفتگو با والور اکونومیکو اظهار داشت که با توجه به روند مناسبی که در شرایط عرضه سنگ آهن پیش آمده، چشم انداز بازار در مقایسه با چهار ماه پیش که قیمت ها سقوط کردند، بسیار امیدوارانه تر است. 

 

وی افزود به هر حال بعید است که با وجود افت چند برابری کنونی، قیمت ها به سطوح بالای گذشته بازگردند، حتی با وجود قیمت 100 دلار در هر تن خشک CFR بازار چین، ارقام گذشته به راحتی قابل حصول نخواهند بود.

 

فریرا اظهار داشت، ما پیش بینی می کنیم که تولید داخلی سنگ آهن چین تا حدود 200 میلیون تن در سال کاهش یابد و از این رو در نیمه دوم سال 2015 در راستای تعدیل این کاهش، واردات سنگ آهن چین با رشد قابل توجه مواجه خواهد شد.

 

براساس اطلاعات تجاری بدست آمده، این انتظار می رود که در ماه های آینده سال جاری، چین به طور فزاینده ای به واردات دریایی روی آورد اگرچه اندک تولید کنندگان داخلی باقیمانده در این کشور کماکان سهم خود را در تولید فولاد چین حفظ خواهند کرد.

 

در این شرایط شرکت واله باید روند رو به رشد تولید خود را افزایش دهد و تولید سنگ آهن این شرکت در سطحی بین پیش بینی های سال 2015 یعنی 340 میلیون تن و اهداف قبلی برای سال 2016 یعنی 376 میلیون تن خواهد بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران