وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

افزودن 12 میلیون تن کنستانتره به ذخایر سنگ‌آهن تا پایان سال

افزودن 12 میلیون تن کنستانتره به ذخایر سنگ‌آهن تا پایان سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت 31 میلیون تنی تولید کنسانتره در کشور اظهار امیدواری کرد تا آخر امسال، 12 میلیون تن کنستانتره به کشفیات کشور اضافه شود، ضمن آنکه برنامه تولید 50 میلیون تن کنستانتره در سال های بعدی با اتمام طرح های نیمه تمام را خواهیم داشت.

 

به گزارش استیل پدیا محمدرضا نعمت زاده امروز، 14 شهریورماه، در مراسم افتتاح اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی مجتمع جهان فولاد سیرجان اظهار کرد: در قالب برنامه ریزی راهبردی وزارت صنعت و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای سال 1404 پیش بینی دسترسی به 55 میلیون تن فولاد را کرده ایم که امیدواریم با انجام این‌گونه کارها و همکاری های صورت گرفته بین بخش خصوصی و دولت بتوانیم به اهداف خودمان برسیم.

 

نعمت زاده به اشاره به وجود سنگ آهن‌های فراوان در کشور تصریح کرد: باید بتوانیم سنگ آهن را مورد اکتشاف و بهره برداری قرار دهیم. چراکه آنچه تا امروز کشف شده کفایت نیاز کشور را نمی کند و همه به شدت دنبال اکتشاف هستیم زیرا منابع در کشور موجود است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید ضعیف گندله در کشور نیز گفت: در تولید گندله با ظرفیت پایین 22 میلیون تنی روبرو هستیم و پیش بینی می‌کنیم سه تا 3.5 میلیون تن تا پایان سال به تولیدات گندله کشور اضافه شود، ضمن آنکه تا آخر چشم انداز 1404 نیز 65 میلیون تن گندله اضافه خواهد شد.

او با اشاره به ظرفیت 22 میلیون تنی کشور در تولید آهن اسفنجی افزود: با راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی شهرستان سیرجان و همچنین طرح‌های دیگر، تا پایان سال جاری دو میلیون تن به ظرفیت آهن اسنفجی کشور اضافه خواهد شد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تولید شمش در کشور نیز گفت: هم اکنون 24 میلیون تن ظرفیت موجود شمش در کشور است که امیدواریم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا قبل از چشم انداز 1404 بتوانیم 40 تا 45 میلیون تن به ظرفیت تولید شمش کشور اضافه کنیم. ضمن آنکه باید اعلام کرد هم اکنون کشور با مازاد تولید نورد روبرو می باشد.

نعمت زاده افزود: در چشم انداز 1404 باید به تولید 55 میلیون تن ذوب، 56 میلیون تن آهن اسفنجی، 80 میلیون تن کنسانتره و 80 میلیون تن گندله برسیم.

او با بیان اینکه گل گهر بزرگ ترین معادن سنگ آهن شناخته شده کشور را دارد، اظهار امیدواری کرد با اکتشافات جدید و با حضور بخش خصوصی، بتوانیم از منابع سرشار زیرزمینی بهره بیشتری را ببریم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کارخانه ای که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت از طریق معادن روزمینی تغذیه خواهد شد، تصریح کرد: خیلی ها معتقدند بسیاری از منابع گل گهر زیر زمین است که باید بهره برداری شود و از این جهت تقاضا داریم که برای اکتشاف همکاری شود.

نعمت زاده در پایان گفت: امیدواریم دیگر بنگاه های مالی و اعتباری به کمک کسانی بیایند که دانش، همت و مدیریت دارند و ساخت داخل و استفاده حداکثر از خدمات مهندسی و خدمات و تجهیزات داخل استفاده شود زیرا امروز ظرفیت زیادی در ساخت داخل داریم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران