جلسه نهایی تعیین نرخ زغال‌سنگ در سال ۱۳۹۷

نرخ زغال‌سنگ ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

نرخ زغال‌سنگ ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

گروه معادن >زغال‌سنگ - تفاهم به‌دست آمده در نخستین روزهای فعالیت مدیرعامل جدید ذوب آهن، نشان از دوره خوب تعامل و همکاری بین معدنکاران زغال‌سنگ و ذوب آهن اصفهان دارد.

به گزارش ماین نیوز، در جلسه مشترک نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت با هیات مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران و مدیرعامل ذوب آهن اصفهان؛ نرخ زغال‌سنگ پس از مذاکره‌های طولانی با افزایش ۲۰ درصدی از ۵۱۰ هزارتومان سال گذشته به ۶۱۲ هزار تومان به ازای هرتن در امسال افزایش یافت. این افزایش نرخ برای زغال‌سنگ خام تحویلی به کارخانه‌های زغال‌شویی ۲۱ درصد تعیین شد.

به گزارش، دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران با بیان این مطلب گفت: نرخ جدید زغال‌سنگ از ۱۳۹۷/۴/۱ اجرایی شد.
وی تاکید کرد: نرخ جدید زغال‌سنگ با قیمت‌های جهانی فاصله زیادی دارد و انجمن زغال‌سنگ به دلیل تعامل با ذوب آهن با این نرخ موافقت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مذاکره‌های انجام شده با معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در امسال برای کمک به ایمنی معادن زغال‌سنگ، ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات و کمک به نوسازی معادن و خرید تجهیزات مدرن و تامین منابع زیرساخت‌های معادن زغال‌سنگ، گام‌های اساسی برداشته خواهد شد و معدنکاران زغال‌سنگ، روی این برنامه‌ها حساب باز کرده‌اند.

سعید صمدی افزود: انجمن زغال‌سنگ پس از مطالعات اقتصادی و جلسه‌های متعدد، خواستار تعیین فرمول دائمی نرخ زغال‌سنگ بر مبنای ۳۲ درصد نرخ شمش فولاد صادراتی شده بود و از این فرمول در جلسه‌های مختلف با وزارت صنعت، معدن و تجارت دفاع کرده بود اما در عمل، روی این فرمول اجماع حاصل نشد. انجمن زغال‌سنگ به منظور شفافیت، پیش‌بینی‌پذیری و حضور سرمایه‌گذاران در حوزه زغال‌سنگ، خواستار تعیین فرمول بر اساس قیمت‌های جهانی زغال‌سنگ با توجه به پارامترهای کیفی است.


صادرات نخستین محموله زغال‌سنگ ایران
سعید صمدی گفت: افزایش قیمت‌های جهانی زغال‌سنگ و افزایش نرخ ارز، صادرات زغال‌سنگ را جذاب کرده است. در ابتدای امسال، نخستین محموله صادراتی زغال‌سنگ ایران وارد بازار جهانی شد که با استقبال خوبی رو‌به‌رو شد.

وی تاکید کرد: در حال مذاکره برای عقد قراردادهای بعدی صادراتی هستیم چرا که در مجموع، نرخ زغال‌سنگ صادراتی نسبت به نرخ زغال داخلی بهتر است و در آینده با افزایش صادرات، توسعه معادن و تولید زغال‌سنگ با توجه به ذخیره قطعی یک میلیارد تنی، شتاب بیشتری خواهد گرفت.

گفتنی است این دومین افزایش نرخ زغال سنگ از دی سال گذشته تا کنون است. هر تن زغال‌سنگ پیش از دی ۹۶ با نرخ ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که با ۱۳ درصد افزایش ۵۱۰ هزار تومان اعلام شد. این در حالی است که مصوبه افزایش نرخ زغال سنگ از ابتدای سال ۹۶ مصوب شده بود و با تاخیر ۹ماهه، نخستین افزایش نرخ زغال سنگ رقم خورد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا