پیشنهادهای نعمت زاده برای ارتقای جایگاه بخش معدن

پیشنهادهای نعمت زاده برای ارتقای جایگاه بخش معدن

دنیای معدن - وزیر صنعت معدن و تجارت پیشنهادهای چندگانه ای را برای حفظ و ارتقای جایگاه بخش معدن در اقتصاد ملی ارایه کرد.

به گزارش دنیای معدن،‌ محمد رضا نعمت زاده که در مجمع عمومی سالانه ایمیدرو سخن می گفت به شرایط دشوار جهانی و داخلی حوزه معدن اشاره و تصریح کرد: باید با تدابیر لازم شرایط توسعه و رشد بخش معدن را فراهم کنیم و یکی از اقدامات بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی برای ارتقای جایگاه این حوزه است.
نعمت زاده گفت:‌ ایمیدرو باید برای طرح های مناطق کم برخوردار (و سایر سازمان های توسعه ای) بتواند از منابع صندوق توسعه ملی49درصد سرمایه گذاری کند.
وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه بخش معدن گفت: معافیت مالیاتی 10 ساله برای معادن که عمدتا در مناطق کم برخوردار فعالیت می کنند می تواند گامی برای ارتقای جایگاه این بخش در اقتصاد ملی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از مدیران و مجریان طرح ها خواست برای کمک به بخش معدن،‌ طرح هایی که صرفه اقتصادی ندارند و سودده نیستند را از چرخه اجرا حذف کنند. وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: تمامی شرکت ها و واحدهای تحت پوشش این وزارتخانه کاهش جدی هزینه ها را به اجرا در آورند.
نعمت زاده با اشاره به اقدام شرکت های بزرگ جهانی در کاهش هزینه ها  گفت: کاهش قیمت تمام شده در کنار افزایش نرخ بهره وری از اقدامات مورد نیاز شرایط حاضر است.
وی ادامه داد: یکپارچه شدن خریدها و هزینه شرکت هایی که فعالیت های یکسان دارند می تواند گام مناسبی برای کاهش هزینه ها شود و این برنامه ای است که شرکت های معتبر دنیا- حتی رقبای یک صنعت- در 3 دهه اخیر در حال اجرای آن هستند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا