نماینده مجلس:

پس از برجام روند خصوصی سازی سرعت بگیرد/دولت ریل مناسبی در مسیر تولید قرار دهد

پس از برجام روند خصوصی سازی سرعت بگیرد/دولت ریل مناسبی در مسیر تولید قرار دهد

تهران - ایرنا- عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه روح اجرای اصل 44 هنوز محقق نشده است، افزود: ایران سالهاست که به فکر خصوصی سازی است اما در مسیر راه با مشکلاتی روبرو بوده که پس از توافق هسته ای این روند می تواند مسیر خود را با مطلوب تری طی کرده و سرعت ببخشد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به شرایط سیاسی خاصی که بعد از برجام ایجاد شده، مانع اصلی دولت برای حمایت از بخش خصوصی برداشته شده است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: دولت می تواند ریل مناسبی در مسیر تولیدکننده ها قرار دهد تا آنها بتوانند به سر منزل مقصود یعنی هم تولید و سود بیشتر برسند و هم اینکه بتوانند مالیات بیشتری به دولت پرداخت کنن.
وی گفت: دولت البته می تواند برای حمایت از این بخش تخفیف های مالیاتی قائل شود.
این نماینده مجلس که در حاشیه کنفرانس صنعت احداث و انرژی با ایرنا گفت وگو کرد، با بیان اینکه دولت با کاهش منابع ارزی مواجه است، افزود: توجه به بخش خصوصی و خصوصی سازی به معنای واقعی آن، در حمایت از تولید موثر بوده و سبب می شود تا فرصتی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور باقی نماند.
منادی، با انتقاد از اقتصاد دولتی گفت: گرچه برخی دولتها گام هایی برای اجرای خصوصی سازی برداشته اند اما به جای آنکه بخشی از اختیارات دولت برای کاهش تصدی گری به بخش خصوصی واگذار شود، بخشی از دولت تفکیک شده و در قالب شبه دولتی، پروژه ها را از دولت تحویل گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد که با این روند شبه دولتی ها در کشور قوت گرفتند نه بخش خصوصی واقعی.
این نماینده مجلس، توسعه بخش خصوصی را عامل مهم توسعه اشتغال و رفع بیکاری در کشور دانست و افزود: اگر دولت ها در تقویت بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام داده بودند، بدون شک صنایع ما در زمان تحریم مقاومت بیشتری از خود نشان می داد زیرا اشتغال در دست بخش خصوصی بود.
پنجمین کنفرانس صنعت احداث و انرژی با هدف زمینه سازی و توسعه همه جانبه صنعت احداث و انرژی، ارایه راهکارهای مناسب برای دولت جهت ایجاد بسترهای لازم و توانمندسازی و ماندگاری شرکت­ها، شناسایی تهدیدها و فرصت­ها، تبیین راهکارهای ارتقای جایگاه شرکت­ها در بازارهای جهانی و انتقال و استفاده از فناوری­های نوین و نیز ایجاد اشتغال در کشور؛ از سوی موسسه تحقیق و توسعه صنعت احداث در محل مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا