با رشد 2 درصدی در هفته گذشته؛

ارزش بازار فرابورس ایران 26 درصد از ابتدای سال افزایش یافت

ارزش بازار فرابورس ایران 26 درصد از ابتدای سال افزایش یافت

در این میان نگاهی به دادوستد بازارهای فرابورسی نشان می‌دهد در حالی که هفته گذشته بازار پایه و ابزارهای نوین مالی با افزایش حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شدند در سمت مقابل دو بازار اول و دوم افت این متغیرها را تجربه کردند.

 

معاملات فرابورس ایران در هفته معاملاتی گذشته با افزایش متغیرهای ارزش بازار، حجم کل معاملات و شاخص کل فرابورس به پایان رسید و در مجموع بازارها چهار هزار و 22 میلیون ورقه به ارزش 20 هزار و 153 میلیارد ریال دادوستد شد که این میزان معاملات در 427 هزار دفعه صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در هفته منتهی به 16 شهریور 1397 شاخص کل با 1.5 درصد رشد، در آخرین روز کاری هفته در نزدیکی سطح  یک هزار و 580 واحدی ایستاد و میزان افزایش خود از ابتدال سال جاری را به 44 درصد رساند. همزمان ارزش بازار فرابورس نیز با 2 درصد رشد در هفته قبل، افزایش 26 درصدی این متغیر را از ابتدای سال رقم زد.

رصد معاملات روزانه در فرابورس ایران نشان می‌دهد بیشترین حجم معاملات به دادوستدهای چهارشنبه با نقل و انتقال 976 میلیون ورقه و بالاترین ارزش معاملات به تغییر مالکیت 6 هزار و 580 میلیارد ریال اوراق بهادار در جریان بازار دوشنبه اختصاص داشته است.

در مجموع بازارهای فرابورس نیز همان گونه که اشاره شد شاهد جابه‌جایی 4 هزار و 22 میلیون ورقه به ارزش 20 هزار و 153 میلیارد ریال بودیم که در مقایسه با هفته پیش از آن از رشد 5 درصدی حجم و عدم تغییر محسوس در ارزش و تعداد دفعات معاملات حکایت داشت.

در این میان نگاهی به دادوستد بازارهای فرابورسی نشان می‌دهد در حالی که هفته گذشته بازار پایه و ابزارهای نوین مالی با افزایش حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شدند در سمت مقابل دو بازار اول و دوم افت این متغیرها را تجربه کردند.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز که 66 میلیون ورقه بهادار به ارزش 10 هزار و 865 میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت، تنها اوراق بدهی با افزایش همزمان حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز که میزبان دادوستد 54 میلیون ورقه به ارزش 676 میلیارد ریال بود در حالی با رشد 26 درصدی حجم معاملات روبه‌رو شد که ارزش آن افت 3 درصدی را تجربه کرد. اوراق تسهیلات مسکن نیز با نقل و انتقال 400 هزار ورقه به ارزش 260 میلیارد ریال و ثبت افت 7 و 8 درصدی حجم و ارزش معاملات، به استقبال دادوستدهای هفته پیش رو رفت.

در همین حال نگاهی به تابلوهای معاملاتی بازار پایه حاکی از آن است تابلو پایه ب بهترین عملکرد معاملاتی را در هفته گذشته رقم زده و دو تابلو الف و ج در این بازار با کاهش متغیرهای معاملاتی روبه‌رو شده‌اند.

هفته گذشته همچنین ارزش کل معاملات در صنایع فرابورسی به 8 هزار و 961 میلیارد ریال رسید که دادوستدهای گروه فلزات اساسی 18 درصد از این رقم را به میزان یک هزار و 625 میلیارد ریال در اختیار گرفت. شیمیایی‌ها، پالایشی‌هاو گروه محصولات غذایی به جز قند و شکر با اختصاص دادن 15، 7 و 6 درصد از ارزش کل معاملات صنایع فرابورسی در جایگاه‌های دوم تا چهارم ایستادند.

 

 

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا