بیرجند| ماده معدنی لیتیوم در نوار مرزی زیرکوه شناسایی شد

بیرجند| ماده معدنی لیتیوم در نوار مرزی زیرکوه شناسایی شد

گروه صنایع معدنی - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از انجام مطالعات اکتشافی مواد معدنی در نوار مرزی استان خبر داد و گفت: در نوار مرزی زیرکوه ماده معدنی لیتیوم شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ماین نیوز از بیرجند، داوود شهرکی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالعات اکتشافی مواد معدنی در نوار مرزی استان خراسان جنوبی به مساحت 2 هزار و 700 کیلومتر مربع اجرا شد.

وی گفت: در نوار مرزی زیرکوه ماده معدنی لیتیوم شناسایی شده و در مرحله صدور پروانه اکتشاف برای تکمیل مطالعات اکتشافی است.

انجام بیش از 4 هزار کیلومتر مربع مطالعات ژئوفیزیک هوایی در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از 4 هزار کیلومتر مربع مطالعات ژئوفیزیک هوایی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال در این شهرستان انجام و 8 محدوده مستعد فلزی شناسایی شده است یادآور شد: تمرکز سازمان در این شهرستان بر شناسایی معادن و ایجاد صنایع معدنی است.

شهرکی با اشاره به اینکه در حوزه معدن ظرفیت‌های خوبی در این شهرستان وجود دارد تصریح کرد: معدن سنگ آهن یکی از این معادن شهرستان بوده که با ذخایر سنگ آهن نیاز آهن واحدهای صنعتی استان را تامین می‌کند که تاکنون 200 میلیون تومان هزینه اکتشاف برای این معدن انجام شده است.

وی ادامه داد: نیاز واحدهای صنعتی استان به سنگ آهن در سال آینده بالغ بر یک‌میلیون تن بوده که این معدن می‌تواند ظرفیت خوبی برای تامین سنگ آهن واحدهای صنعتی استان محسوب شود.

انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان برگزار می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در دهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

شهرکی افزود: تعداد داوطلبان عضویت در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان 20 نفر بوده است که از سوی هیئت اجرایی انتخابات صلاحیت 17 نفر که 7 نفر در رشته معدن و 10 نفر در رشته زمین شناسی مورد تائید قرار گرفت و در نهایت 5 نفر برای هیئت مدیره به مدت 3 سال انتخاب خواهند شد.

وی بیان کرد: این انتخابات روز پنجشنبه 10 اسفند به صورت همزمان در دو شعبه بیرجند و طبس برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این انتخابات در مرکز استان در شهرستان بیرجند در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت واقع در بلوار شهید مطهری سالن اجتماعات شهید رئوفی‌فرد و در شهرستان طبس در محل اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس واقع در بلوار معلم، از ساعت 9 صبح شروع و تا ساعت 16 ادامه دارد.

شهرکی اظهار داشت: ترکیب هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان شامل 2 نفر در رشته مهندسی معدن، 1 نفر در رشته زمین شناسی، 1 نفر در رشته متالورژی و 1 نفر در رشته نقشه برداری است که به دلیل نبود داوطلب در رشته‌های متالورژی و نقشه برداری پس از شمارش آرا از رشته‌های دیگر بر اساس بالاترین رأی انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان مذکور اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی معدن با هدف حفظ و افزایش بهره‌وری منابع معدنی، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی معدن در کشور، ترویج اصول فنی و مهندسی معدن در فعالیت‌های معدنی، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی معدن، کمک به ارتقا دانش فنی صاحبان حرفه در بخش معدن و غیره است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به پتانسیل‌های معدنی در خراسان جنوبی و نقش نظام مهندسی معدن برای توسعه استان و تاکید بر برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف افزود: این انتخابات حضور حداکثری اعضای نظام مهندسی را می‌طلبد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا