انجمن جهانی فولاد

افزایش ۲۳ درصدی تولید فولاد خام ایران

افزایش ۲۳ درصدی تولید فولاد خام ایران

گروه صنایع معدنی >فولاد - در ۷ ماه نخست ۲۰۱۸ میلادی، تولید فولاد خام ایران و جهان در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۶/ ۲۳ درصد و ۵ درصد افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران؛ بر‌اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در ۷ماه نخست سال ۲۰۱۸میلادی، ۱۴میلیون و ۴۵۷ هزار تن فولاد خام تولید کرد.

به گزارش ماین نیوز، این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ میلیون و ۶۹۷ هزار تن بود. همچنین ایران در ماه ژوئیه ۲۰۱۸ میلادی، یک میلیون و ۹۸۱هزار تن فولاد خام تولید کرد.این آمار در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن بود که حاکی از رشد ۲/ ۱۳ درصدی تولید فولاد خام نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

در ۷ ماهه ۲۰۱۸ میلادی،۶۴ کشور تولید‌کننده فولاد در مجموع یک میلیارد و ۳۸ میلیون و ۳۶۹ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل (۹۸۸ میلیون و ۵۸۷هزار تن)، ۵ درصد رشد نشان می‌دهد. تولید جهانی فولاد خام در ماه ژوئیه نیز با ۸/ ۵ درصد افزایش به ۱۵۴میلیون و ۵۷۶ هزار تن رسید.

تولید فولاد خام چین در ۷ ماه اخیر ۳/ ۶درصد افزایش یافت و این کشور با تولید ۵۳۲میلیون و ۸۴۶ هزار تن به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ تولید‌کننده فولاد خام جهان شناخته شد. هند با تولید ۶۱ میلیون و۸۳۱هزار تن فولاد خام، ژاپن با ۶۱ میلیون و ۳۹۰هزار تن، آمریکا با ۴۹ میلیون و ۳۳۴هزار تن،کره جنوبی با ۴۲ میلیون و ۲۳۸ هزار تن و روسیه با ۴۲ میلیون و ۹۴هزار تن، بیشترین میزان تولید فولاد خام در سال ۲۰۱۸ را بعد از چین به خود اختصاص دادند. همچنین در ماه ژوئیه ۲۰۱۸، تولید فولاد در ترکیه با افت ۳/ ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳ میلیون و ۲۶۶ هزار تن کاهش یافت.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا