مدیر روابط عمومی:

تولید "فولاد" بیشتر می شود و رکورد جدید می زند

تولید

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر روابط عمومی فولادمبارکه ضمن اعلام چالش های صنعت فولاد و انتظار از مسئولان از ثبت بیشترین رکورد تولید در ماه های پیش رو خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، محمد ناظمی هرندی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فلزات، فولاد، مواد اولیه، متالورژی و آهنگری ضمن ارائۀ آخرین دستاوردهای فولاد مبارکه در حوزۀ تولید انواع محصولات فولادی گفت : صنعت فولاد جزو زیربنایی ترین صنایع کشورها بوده و رتبه بندی تولیدکنندگان فولاد نشان می دهد قدرتمندترین اقتصادهای جهان، بزرگترین تولیدکنندگان فولاد نیز هستند.

وی ادامه داد: چین، ژاپن، کره، هند، آمریکا، اتحادیۀ اروپا و برزیل بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان هستند که جزو اقتصادهای برتر جهان نیز هستند.سال گذشته، ایران در رتبۀ سیزدهم تولید فولاد جهان قرار داشت، فولاد مبارکه با تولید نیمی از فولاد ایران، مجموعه‌ بزرگ و هلدینگ تولیدی فولاد است و حدود ۶۰ شرکت در زیرمجموعۀ این گروه فعالیت می کنند.

این مقام مسئول افزود: فولاد مبارکه در سخت ترین شرایط یعنی دوران دفاع مقدس، با هدف نقش آفرینی در توسعۀ ایران ساخته شده و شعار ما "فولاد مبارکه به وسعت ایران" است بنابرین به هر نقطه ای که نگاه کنید، آثار فولاد مبارکه را مشاهده می کنید. برای مثال فولاد هرمزگان در بندرعباس یکی از شرکت های تابعه است که در حال حاضر ۱.۵ میلیون تن فولاد تولید می کند و برنامه های توسعه ای زیادی تعریف کرده است.

ناظمی هرندی ضمن اعلام اینکه "فولاد" در استان خراسان رضوی و شهرستان خواف، بزرگترین گندله سازی را ایجاد کرده،گفت: منطقۀ خواف مستعد توسعه است بنابراین شایسته است در راستای توسعۀ صنعت و معدن و زیرساخت های لازم در این منطقه تلاش شود و سرمایه گذاری گروه فولاد مبارکه نیز در همین راستا بوده است.توسعۀ صنعت کمک می کند ظرف چند سال آینده، شاهد توسعۀ متوازن و همه جانبه در این بخش مهم باشیم. همجواری با افغانستان موجب می شود توسعۀ سنگان علاوه بر دستاوردهای اقتصادی، به نتایج بزرگ امنیتی منتهی شود.

وی دربارۀ وضعیت بازار فولاد و مهمترین چالش های موجود با اشاره به اینکه صنعت فولاد همانند دیگر صنایع، فرصت ها و چالش های بسیاری دارد،گفت: امروز مهمترین چالش در صنعت فولاد، زیرساختی است.تولید فولاد توسعه یافت، اما زیرساخت ها متناسب با آن ارتقا نیافته است،توسعۀ شبکه های حمل ونقل جاده ای، ریلی و دریایی و امکانات وابسته به آن و همچنین زیرساخت های تأمین و توزیع انرژی نظیر نیروگاه و شبکه های انتقال برق و تولید و توزیع گاز و نیز تأمین و توزیع آب مناسب صنعت از دیگر فرصت های سرمایه گذاری است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه ادامه داد: چالش هایی نیز در حوزۀ کسب وکار برای تمام افرادی که در صنعت فولاد مشغول به کارند وجود دارد متأسفانه گرفتار شرایط اقتصادی خاصی هستیم و افزایش نرخ ارز به این اوضاع دامن زده است.در شرایط فعلی قیمت تمام شدۀ واردات فولاد بیش از دو برابر قیمت محصول فولادی تولید داخل است،ایران در گذشته، بخشی از نیاز را وارد می کرد اما در حال حاضر واردات صرفۀ اقتصادی ندارد به همین دلیل حجم عظیمی از تقاضای فولاد به تولیدکنندگان ارائه می شود که شرایط را سخت کرده است.

ناظمی هرندی گفت: از سوی دیگر، قیمتی که دولت برای فولاد تعیین کرده با قیمت بازار آزاد تفاوت دارد به همین دلیل بخشی از نقدینگی سرگردان که گاهی به سمت ارز، خودرو، طلا و ... سرازیر می شده، اکنون به سمت بازار فولاد آمده بنابراین تقاضای برخی از محصولات در بورس کالا به طور غیرمعمول، سه و حتی چهار برابر شده و معضلات بزرگی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: فرایند بورس کالا موجب شفاف سازی و ایجاد فضای سالم در مواجهۀ عرضه و تقاضا است اما به رغم افزایش تحویل محصول از سوی فولاد مبارکه در سال جاری، منفعت طلبی برخی موجب شده محصول ارزان قیمت دریافتی از فولاد مبارکه به جای اینکه در صنایع پایین دستی استفاده شود و با نرخ منصفانه به مصرف کنندۀ نهایی برسد، کام برخی افراد فرصت طلب را شیرین کند. نکتۀ تلخ اینکه این افراد هرچقدر بیشتر منتفع شده اند و بیشتر سود برده اند، حملات آنها به فولادسازان و بورس کالا بیشتر شده است!

ناظمی هرندی ضمن امیدواری درخصوص اصلاح امور طی روزهای آتی گفت: انتظار ما از مسئولان درک درست وضعیت و تصمیم گیری صحیح است. اقدامات توسعه ای انجام شده از سال ۹۲ تاکنون موجب شده امروز با افتخار از رشد حدود ۴۰ درصدی تولید در این سال ها صحبت کنیم و با اطمینان به مشتریان اعلام کنیم نیاز انها را تولید و در اختیار قرار می دهیم.در ماه های پیش رو بالاترین رکورد تولید را ثبت خواهیم کرد و به صورت عملیاتی جواب تهدیدات دشمنان را خواهیم داد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا