اسامی خریداران محصول از بورس کالا بزودی منتشر می‌شود

اسامی خریداران محصول از بورس کالا بزودی منتشر می‌شود

مدیر روابط عمومی بورس کالا گفت: مشخصات خریدارانی که طی هفته‌های اخیر اقدام به تکمیل رضایت نامه افشای اطلاعات خرید از بورس کالا کرده اند، طی روزهای آینده با مجوز سازمان بورس منتشر می‌شود.

 

محمد حسنی سعدی، درخصوص افشای اسامی خریداران کالا از بورس کالا گفت: این بورس بیش از هر نهاد و مرجعی طرفدار شفافیت و نظارت در بازارهای متشکل است و در این راستا همواره اطلاعات برای نهادهای تصمیم ساز نظارتی و حاکمیتی بطور مستمر ارسال می‌شود.
وی افزود: اطلاعات خریداران از ابتدای آغاز فعالیت بورس کالا تا به امروز برای نهادهای نظارتی و حاکمیتی ارسال شده است. در این باره سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وابسته به وزارت صنعت و همچنین سازمان امور مالیاتی وابسته به وزارت اقتصاد هم اکنون بطور هفتگی اطلاعات معاملات شامل خریداران و فروشندگان کالا را از بورس کالا دریافت می‌کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در سامانه بهین یاب وزارت صمت با وجود اعلام خریداران تأیید شده به بورس کالا اما در بازگشت معاملات دوباره تحت فایلی از اطلاعات خریداران و فروشندگان معامله صورت گرفته به این وزارتخانه ارسال می‌شود. بر همین اساس اطلاعات خریداران و فروشندگان کالا همواره در دسترس سیاست‌گذاران وجود داشته و در کنار آنها نیز برخی نهادها بطور جداگانه اطلاعات مورد نیاز را از بورس کالا دریافت می‌کنند که با تلفیق صلاحیت سنجی خریداران و بررسی‌های جامع‌تر می‌توانند به اطلاع عموم مردم برسانند.
حسنی سعدی گفت: با این حال، با توجه به دریافت رضایت نامه از مشتریان و خریداران کالا طی هفته های اخیر از بورس کالا جهت افشای اسامی و اطلاعات خرید آنها، طی روزهای آینده اسامی این خریداران از طریق سایت رسمی بورس کالا منتشر خواهد شد. بورس کالا یک بازار است و در حوزه بررسی صلاحیت سنجی و اعلام سهمیه خریداران قبل از معرفی به بورس کالا و همچنین نوع مصرف مشتریان پس از خرید از بورس ورود نمی‌کند و این امر در حیطه اختیارات نهادهای دیگر است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا