نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

بورس ابزار تنظیم بازار کالا و مسکن/ بازار سرمایه مسیر جذب سرمایه های سرگردان

بورس ابزار تنظیم بازار کالا و مسکن/ بازار سرمایه مسیر جذب سرمایه های سرگردان

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: به دلیل وجود شفافیت، بازار سرمایه می تواند یک حلقه واسط برای جلب اعتماد مردم در راستای سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذارى هاى ریسک پذیر باشد.


برخلاف آنچه که مطرح و اعلام شد که با تعداد بى شمارى از واحدهاى خالى در کشور مواجه هستیم ،باید گفت که در حال حاضر کشور با کمبود ٢٥٠ هزار واحد مسکونى روبرو است.

سید جواد حسینی کیا، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، ضمن بیان مطلب فوق عنوان کرد: بازار سرمایه از جمله نهاد هایی است که از ظرفیت  بسزایى برای بهبود وضعیت بازار  مسکن برخوردار است.

حسینى کیا با بیان اینکه بازار مسکن از جمله حوزه هایى است که اخیرا با التهابات بسیار زیادى همراه شده است، گفت: بازار سرمایه مى تواند از طریق مذاکره با برخى از شرکت هاى ساخت و ساز نرخ تمام شده اى را اعلام و باعث ایجاد جذابیت براى سرمایه گذارى سرمایه داران در این بازار شود و این اقدام از جمله موضوعاتى است که مى تواند در بهبود وضعیت کنونى بازار مسکن کمک کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه همچنین واگذارى ٩٠٠ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام صنایع مختلف به بخش خصوصی، از جمله اقداماتى است که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد، اظهار داشت: بورس به دلیل آنکه از ظرفیت هاى بسیار بالایى برخوردار است مى تواند در طرح هاى نیمه تمام دولت نقش به سزایى ایفا و سرمایه را به این طرح ها هدایت کند.

به گفته حسینى کیا پتروشیمی و امور زیربنایی به عنوان سرمایه گذارى هاى بسیار پر سود باعث شده تا فعالان بازار تمایل بسیارى جهت سرمایه گذاری در این حوزه ها داشته باشند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اولویت تولید کالاهای مصرفی نیز تاکید کرد و افزود: بالابودن میزان مصرف و صادرات برخى از کالاها در منطقه باعث شده تولید این کالا ها علاوه بر جذب نقدینگى مردم، تاثیر به سزایى در رونق بازار سرمایه داشته باشد. گردش مالی در کنار جذب اعتماد مردم برای تولید این کالا ها، نقش بسزایی در سر و سامان بخشیدن سرمایه های سرگردان خواهد داشت.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: با وجود شفافیت، بازار سرمایه می تواند یک حلقه واسط برای جلب اعتماد مردم در راستای سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذارى هاى ریسک پذیر باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا