معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری ۳۲هزار میلیارد تومانی در بخش معدن

سرمایه‌گذاری ۳۲هزار میلیارد تومانی در بخش معدن

گروه اكتشاف و زمين شناسي - کرباسیان گفت: نخستین فاز معدن روی مهدی‌آباد یزد و پروژه‌های گندله و کنستانتره سنگان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه نشست خبری این سازمان با بیان اینکه دستاوردهای معدنی کشور در ۶ سال گذشته زیاد بوده است، اظهار کرد: ۲۲درصد صادرات کشور در اختیار بخش معدن قرار دارد.

وی افزود: دستاوردهای مهمی در حوزه اکتشافات به دست آوردیم و این موفقیت در سال‌های گذشته کم نظیر بوده است.

کرباسیان گفت: در حوزه اکتشاف به ۴۰۰ محدوده امید بخش رسیده‌ایم که در نظر داریم همه این اکتشافات جدید به بخش خصوصی واگذار شود. ۳۲هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با کمک بخش خصوصی انجام شده است.

وی تأکید کرد: تا سال ۱۴۰۰، ۱۸میلیون دلار طرح در دست اجرا وجود دارد که ۳۳هزار شغل ایجاد می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بزرگترین لذت زمانی است که به عنوان یک مدیر می‌بینم توانسته ایم ۱۲ هزار و ۳۰۰شغل جدید در این چند سال ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: نخستین فاز معدن روی مهدی‌آباد یزد و پروژه‌های گندله و کنستانتره سنگان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کرباسیان گفت: نقشه راه معدن و صنایع معدنی توسط متخصصان تهیه شده و این نقشه می‌تواند موجب مشخص شدن وظایف سازمان‌های مختلف و وضعیت معدنی کشور در آینده شود.

مدیرعامل ایمیدرو اظهار کرد: برای ظرفیت‌سازی مجبوریم به سمت معادن کوچک برویم و برای حمایت از معادن کوچک با کمک گل گهر و ایمیدکو کارهای موثری در این حوزه صورت گرفته است.

وی افرود: اکنون سرمایه صندوق حمایت از معادن کوچک ۱۵۰میلیارد تومان است که در تلاشیم این میزان به ۵۰۰ میلیارد افزایش یابد.

کرباسیان گفت: با اشاره به تصمیمات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از احتمال برکناری خود در چند روز آینده خبر داد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا