بومی سازی ساخت دو دستگاه فولاد در خراسان رضوی

بومی سازی ساخت دو دستگاه فولاد در خراسان رضوی

دنیای معدن -شرکت های «آلومینیوم رضا» و «مجتمع فولاد خراسان» در یک همکاری مشترک موفق شدند برای اولین بار در کشور دو دستگاه مهم و ارزشمند مورد نیاز کارخانه های فولادسازی را بومی سازی نمایند.

به گزارش دنیای معدن در نیشابور ،مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان، در آیین رونمایی از این دستگاه های یاد شده، اظهارکرد: در فضای که دشمنان به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در کشور هستند با برگزاری این مراسم و رونمایی از تجهیزات نهایی و مهم خط تولید کارخانه نورد به توانمندی های خودمان بیشتر متکی می شویم.
مهندس سید حسین احمدی افزود: فولاد خراسان، با تکیه بر توانمندی های داخلی، دست یابی به توان تولید قطعات مهم مورد نیاز فولاد توسط سازندگان و نیروی انسانی متفکر و مبتکر داخلی را سرلوحه کار خود قرار داده است و در همین راستا، در سال های اخیر به ایجاد یک نمایشگاه دائمی بومی سازی قطعات در نیشابور اقدام و از همه سازندگان داخلی دعوت کرده ایم تا توانایی های خود را برای افزایش تولید قطعات «ساخت داخل» و جلوگیری از خروج ارز از کشور به میدان بیاورند.
وی با بیام این که در حال حاضر در هر ماه 40 میلیارد تومان برای خرید یا وارد کردن قطعات هزینه می شود ، خاطرنشان کرد: از مسئولین تشکل های صنعتی حاضر در مراسم می خواهیم که در راستای سیاست های بومی سازی و برون سپاری فولاد خراسان، در ساخت قطعات و تجهیزات توسط صنعتگران داخلی همکاری بیشتری داشته باشند و فولاد خراسان با سفارش قطعه وعقد قرارداد با صنعتگران این نوید را به آنان می دهد که نگران فروش محصولات تولیدی خود نباشند.
احمدی عنوان کرد: در ساخت دو دستگاه استند نورد مجتمع فولاد خراسان 274 قطعه ساختنی و 2429 قطعه استاندارد توسط شرکت «آلومینیوم رضا» به کار رفته است.
وی تصریح کرد: «مجتمع فولاد خراسان» بزرگترین مجتمع صنعتی شرق کشور است و زنجیره تولید فولاد را در استان خراسان رضوی از مرحله گندله سازی، احیاء مستقیم، فولادسازی و نورد در سایت نیشابور تکمیل نموده است.
رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این مراسم گفت: 60 درصد قطعات کارخانه های فولاد در سطح کشور تولید داخلی است.
راضیه علیرضایی، تولید دستگاه استند نورد فولاد توسط مهندسان داخلی را موفقیت بزرگی در زمینه توسعه «ساخت داخل» به عنوان نمونه «حمایت از کالای ایرانی» عنوان کرد.
گفتنی است با حضور رییس سازمان «صنعت،معدن و تجارت» استان، مدیر کل «تعاون کار و رفاه اجتماعی»، مدیر کل «دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری» و معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات برگزار شد از دو قفسه کاتریچ (استند) نهایی نورد، که به همت مهندسان و کارشناسان داخلی بومی سازی شده بود رونمایی شد ومدال نمادین پیشکسوت نمونه کشوری را به مدیرعامل فولاد خراسان اهدا کرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا