بیش از 50 درصد از حجم کل معاملات فرابورس ایران به بازار دوم اختصاص یافت

بیش از 50 درصد از حجم کل معاملات فرابورس ایران به بازار دوم اختصاص یافت

امروز چهارشنبه 17 مرداد‌ماه 97 در مجموع دو بازار اصلی سهام فرابورس یعنی بازار‌های اول و دوم بیش از 406 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 434 میلیارد ریال خرید‌و‌فروش شد که نماد «ذوب» با حجم معاملاتی افزون بر 206 میلیون سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در اختیار گرفت

در روز پایانی این هفته کاری در فرابورس ایران در مجموع بازار‌ها بیش از 634 میلیون ورقه بهادار به ارزش 4 هزار و 434 میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که در میان نُه بازار فرابورس، بازار دوم با در اختیار گرفتن 51 درصد از کل حجم معاملات بیشترین حجم معاملاتی و بازار اوراق با درآمد ثابت با رقم زدن ارزش معاملاتی به میزان 2 هزار و 397 میلیارد ریال، 55 درصد از ارزش کل را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، امروز چهارشنبه 17 مرداد‌ماه 97 در مجموع دو بازار اصلی سهام فرابورس یعنی بازار‌های اول و دوم بیش از 406 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 434 میلیارد ریال خرید‌و‌فروش شد که نماد «ذوب» با حجم معاملاتی افزون بر 206 میلیون سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در اختیار گرفت و نماد «زاگرس» با ارزش معاملاتی 437 میلیارد ریالی صدر‌نشین این دو بازار به لحاظ ثبت بیشترین ارزش معاملاتی شد.

سه تابلو بازار پایه نیز در روزی که گذشت به استقبال معامله بالغ بر 216 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 401 میلیارد ریال رفتند که نماد «تپکو» بیشترین حجم معاملاتی را در این بازار در اختیار گرفت. بازگشایی نماد‌های «وسرمد»، «حرهشا» و «فسدید» از جمله دیگر رویداد‌های مهم بازار پایه فرابورس در آخرین روز معاملاتی هفته بود.

نگاهی به معاملات اوراق بدهی در روز جاری نشان می‌دهد در بازار اوراق با درآمد ثابت نزدیک به 3 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 2 هزار و 397 میلیارد ریال جا‌به‌جا شده است که تغییر مالکیت بیش از 207 ورقه به ارزش افزون بر 188 میلیارد ریال در نماد «اخزا607» منجر به صدر‌نشینی این سری از اسناد خزانه اسلامی به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی شد.

معاملات در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) نیز امروز با نقل‌و‌انتقال بیش از 5.5 میلیون ورقه به ارزش 100 میلیارد و 100 میلیون ریال پیگیری شد. همچنین آخرین روز پذیره‌نویسی واحدهای ETF اندیشه‌ورزان صباتامین در نماد «اوصتا» که از شنبه هفته جاری آغاز شده بود، امروز به پایان رسید و تعداد 99 میلیون واحد از واحدهای عادی قابل پذیره‌نویسی این صندوق از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس ایران پذیره‌نویسی شد.

به‌علاوه، تابلو تسهیلات مسکن فرابورس امروز میزبان معامله بیش از 89 هزار ورقه به ارزش 59 میلیارد و 880 میلیون ریال بود که تسه تیر 97 بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان اوراق تسهیلات مسکن به خود اختصاص داد.

شاخص کل فرابورس ایران پس از یک دوره صعود متوالی و ثبت رکورد‌های جدید امروز با 32 واحد کاهش در ارتفاع 1499 واحدی قرار گرفت که معاملات منفی در نماد‌های «مارون» و «زاگرس» در مجموع 33 واحد اهرم منفی بر آیفکس داشتند. از طرف دیگر نماد‌های «سمگا» و «آ س پ» بیشترین افزایش و نماد‌های «ریشمک» و «زاگرس» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند و سه نماد «ذوب»، «زاگرس» و «شغدیر» نیز عنوان پُر‌بازدید‌ترین نماد‌ها را از آن خود کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا