۲.۶ میلیارد دلار طرح معدنی در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد

۲.۶ میلیارد دلار طرح معدنی در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد

گروه معادن - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اینکه در سال جاری حدود ۲.۶ میلیارد دلار طرح در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد گفت: در استان کرمان سه پهنه بزرگ در حال اکتشاف داریم.

به گزارش ماین نیوز، وجیه‌الله جعفری ظهر امروز در آئین افتتاحیه نخستین کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن هماتیتی از باطله‌های کم‌عیار با ظرفیت 600 هزار تن در سال که با حضور شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد اظهارداشت: نیازمند اکتشاف در معادن فلزی هستیم.

وی با بیان اینکه اکتشاف سطحی باید در کل کشور افزایش پیدا کند و ایمیدرو این کار را آغاز کرده است گفت: در این اکتشافات حدود 900 میلیون تن ذخیره جدید کشف کردیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اینکه ذخایر روباز ما وضعیت مشخصی دارد و باید به سمت استخراج زیرزمینی برویم افزود: استفاده از تکنولوژی‌های جدید را پیگیری می‌کنیم چرا که کمک می‌کند ذخایر را بهتر شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه برای تامین مواد اولیه باید ذخایر کوچک را نیز دنبال کنیم گفت: معادن کوچکی وجود دارد که با تکنولوژی روز می‌شود از آنها بیشتر استخراج کرد.

جعفری با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 2.6 میلیارد دلار طرح در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد بیان کرد: در استان کرمان سه پهنه بزرگ در حال اکتشاف داریم.

به گزارش تسنیم، با حضور شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نخستین کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن هماتیتی از باطله‌های کم‌عیار با ظرفیت 600 هزار تن در سال در شهرستان زرند افتتاح شد.

از مزایای این کارخانه استفاده از تکنولوژی برتر دنیا است که می‌تواند از باطله‌ها کنستانتره سنگ آهن تولید کند و حدود 250 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا