تولید بومی فولاد خام در کشور با بهره گیری از دانش روز

تولید بومی فولاد خام در کشور با بهره گیری از دانش روز

دنیای معدن - یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی چند سالی است که نقش بسزایی در تحقق تولید فولاد خام به میزان 55 میلیون تن در افق سال 1404، از طریق انتقال دانش فنی و بومی سازی علوم روز دنیا ایفا می کند.

به گزارش معدن به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت های دانش بنیان در کشور با سه دهه فعالیت درخشان و هدفمند در مسیر توسعه و تکمیل صنایع بالا دستی و پایین دستی زنجیره ارزش آهن و فولاد، نقش بسزایی را در تحقق تولید فولاد خام به میزان 55 میلیون تن در افق سال 1404، از طریق انتقال دانش فنی و بومی سازی علوم روز دنیا ایفا کرده است.


شرکت مهندس فکور صنعت تهران با بهره گیری از دانش روز در حوزه مدیریت و ضمن بکارگیری ابزارهای تخصصی و از سویی اعتقاد راسخ به توسعه مبتنی بر تحقیق و یادگیری مستمر، به کسب تجاربی ارزنده و سوابق فاخر نائل آمده است و به این سبب پیشتازی در عرصه رقابت را در صنایع حوزه فعالیت، از آن خود کرده است.


این شرکت، در مشارکت بین المللی با شرکتهای خارجی معتبر و صاحب فناوری از یکسو و با ایجاد بستر همکاری بین متخصصان شرکت و اساتید و خبرگان دانشگاه های معتبر ایرانی و خارجی از سوی دیگر اهدافی را در زمینه های بهبود عملکرد، افزایش بهره وری، حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی، در روند توسعه شرکت تعیین کرده است.


محمدحسن سیدشاکری مدیر عامل این شرکت می گوید: این شرکت پس از تاسیس در سال 72 با بهره گیری از دانش روز در حوزه مدیریت و ضمن بکارگیری ابزارهای تخصصی و از سویی اعتقاد راسخ به توسعه مبتنی بر تحقیق و یادگیری مستمر، به کسب تجاربی ارزنده و سوابق فاخر نائل آمده است و به این سبب پیشتازی در عرصه رقابت را در صنایع حوزه فعالیت، از آن خود کرده است.


به گفته وی، پژوهشکده و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی و متالوژی شرکت مهندسی فکور صنعت تهران که جزو برجسته ترین مراکز تحقیقاتی حوزه صنایع سنگ آهن، مس و فولاد در خاورمیانه به شمار می آید، از امکانات و تجهیزات پیشرفته و نیروهای نخبه و خلاق برخوردار بوده و به عنوان یک مرکز منحصر به فرد در داخل کشور ، اجرای فرآیند تحقیق و توسعه شرکت را تسریع و تسهیل می کند. ارائه و پذیرش مقالات تحقیقاتی فراوان در کنفرانس های بزرگ بین الملل توسط محققین این مرکز گواه این مدعا است.
زنجیره فعالیت این شرکت شامل احداث کارخانجات مختلف در صنایع معدنی مانند فرآوری سن آهن برای تولید سنگ آهن دانه بندی پرعیار و کنسانتره سنگ آهن، گندله سازی و زینترینگ، فولادسازی و نورد گرم و سرد، فرآوری، ذوب و پالایش مس، تولید فروآلیاژ، واحدهای تصفیه و خطوط انتقال آب و غیره می شود.


دامنه خدمات ارائه شده این شرکت نیز شامل بخش های مختلفی چون طراحی و مهندسی، تامین و ساخت تجهیزات، اجرا، تامین مالی، سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه مرکز فرآوری مواد معدنی و متالوژی می شود.


مدیر عامل این شرکت همچنین در خصوص دستاوردهای شرکت، بیان می کند: بنا بر اعلام سازمان مدیریت صنعتی ایران و مرکز رتبه بندی شرکت های برتر ایران در بیستمین سال رتبه بندی IMI-100 شرکت مهندسی فکور صنعت تهران در فهرست 500 شرکت برتر ایران موفق شد که رتبه 175 را از آنِ خود کند و در رتبه اولدر شاخص بین شرکتهای گروه شرکتهای پیمانکاری در سال مالی 1395 در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران قرار گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا