توسعه فرآوری معادن استان سمنان در دستور کار است

توسعه فرآوری معادن استان سمنان در دستور کار است

دنیای معدن - معاون استاندار سمنان با تأکید بر لزوم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان گفت: توسعه فرآوری معادن استان سمنان در دستور کار است.

به گزارش دنیای معدن، حشمت الله عسگری در جلسه شورای معادن استان سمنان اظهار داشت: معادن ظرفیت مهمی برای توسعه اقتصاد و اشتغال کشور دارند و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با تأکید بر لزوم بهره برداری اصولی از معادن خاطرنشان کرد: فعالیت معادن باید با رعایت الزامات زیست محیطی و در خلال قانون انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان بیان کرد: توسعه فرآوری محصولات معدنی یکی از مهم ترین رویکردهای ما برای افزایش درآمد از محل معادن استان است.

وی با اشاره به اینکه تمدید پروانه در صورت فرآوری مواد معدنی صورت می گیرد اذعان کرد: جلوگیری از خام فروشی می تواند نقش مؤثری در رونق و بهبود اقتصادی و توسعه صادرات استان ایفا کند.

عسگری با اشاره به وضعیت معدن بوکسیت تاش در شاهرود گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور مصلحت بر این است که معدن بوکست تا قبل از ارائه گزارش مطالعاتی کارشناسان و نظر نهایی آن ها در مورد تخریب های زیست محیطی به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ابراز داشت: کارشناسان و گروه مطالعاتی بر روی این معدن موظف هستند تا یک ماه آینده نسبت به تحویل گزارش نهایی اقدام کنند و تمامی عوامل زیست محیطی در آن بررسی و در اعلام نتیجه گزارش لحاظ شود.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: مطالعات فعالیت این معادن مربوط به آب اطراف آن به سرعت انجام شود چراکه مسئله آب بیش از همه دارای اهمیت است و مسئولان آب منطقه ای از این محدوده بازدیدهای میدانی را به سرعت آغاز کنند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا