اشتغال 5700 نفری با اجرای 3 طرح تکمیلی زنجیره فولاد در کردستان

اشتغال 5700 نفری با اجرای 3 طرح تکمیلی زنجیره فولاد در کردستان

دنیای معدن - حدود 5700 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم با اجرای 3 طرح تکمیلی توسط ایمیدرو و بخش خصوصی، در زنجیره فولاد کردستان ایجاد خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: در ادامه برنامه تکمیل زنجیره صنعت فولاد در استان کردستان (شهرستان بیجار) و استراتژی توجه به مناطق کم برخوردار، یک واحد یک میلیون تنی گندله توسط شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و یک واحد 800 هزار تنی آهن اسفنجی توسط شرکت صنایع فولاد کردستان احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور تکمیل ظرفیت آهن اسفنجی تا سقف 1.6 میلیون تن، یک واحد آهن اسفنجی دیگر به ظرفیت 800 هزار تن توسط شرکت صنایع فولاد کردستان در منطقه قروه احداث خواهد شد. احمدی یادآور شد: پیش از این نیز در سال 95 دو واحد کنسانتره به ظرفیت مجموع 1.3 میلیون تن توسط بخش خصوصی، در این استان راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان مجموع سرمایه گذاری 3 طرح یاد شده را حدود 2 هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: عملیات اجرایی طرح گندله صبانور از اوایل پاییز آغاز می شود. مدت زمان اجرای آن نیز 24 ماهه خواهد بود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی 2 طرح آهن اسفنجی نیز به محض انتخاب پیمانکار شروع می شود و برنامه زمان بندی اجرای آنها 36 ماهه است.

احمدی خاطرنشان کرد: ایمیدرو در شرکت صنایع فولاد کردستان، سهم 44 درصدی را داراست و شرکت های «توسعه معدنی و صنعتی صبانور» 20 درصد، «توسعه و تجهیز معادن امداد» 20 درصد و «کیمیا معادن سپاهان» 16 درصد در شرکت مذکور سهم دارند.

مراسم کلنگ زنی طرح گندله صبانور در یاسوکند بیجار و طرح آهن اسفنجی در شهرستان قروه پنج شنبه گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا