کتاب مدیریت سبد سرمایه گذاری با روش بهینه سازی ابتکاری، در کتابخانه سازمان بورس

کتاب مدیریت سبد سرمایه گذاری با روش بهینه سازی ابتکاری، در کتابخانه سازمان بورس

کتاب مدیریت سبد سرمایه گذاری با روش بهینه سازی ابتکاری ترجمه کتاب Portfolio Management with Heuristic Optimization به نویسندگی دیتمار مارینگر، است که توسط اساتید این حوزه فریدون رهنمای رودپشتی، غلامرضا زمردیان و وحید روح العلم ترجمه و ویرایش و توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در سال 1395در 614 صفحه منتشر شده است.

 


چندین سال است که در راستای توسعه سرمایه گذاری ها، جذب، تجمیع و هدایت سرمایه های کوچک و غیر کارا به بخشهای اقتصادی مورد توجه قرار گرفته اما در این میان شاهد افزایش میزان ریسک و مخاطره برای سرمایه گذاران نیز هستیم که در صورت عدم برنامه ریزی صحیح و اندیشیدن تدابیری مناسب، تقلیل حجم سرمایه گذاری، تضعیف سرمایه در گردش و قدرت بازار کار را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، در این شرایط، با روشهای علمی و با کمک دانش مهندسی مالی ابزارهای جدیدی ایجاد شده که ضمن پوشش خطر در سرمایه گذاری ها پاسخگوی نیاز فعالان مختلف بازار پول و سرمایه باشد. کتاب مدیریت سبد سرمایه گذاری با روش بهینه سازی ابتکاری ترجمه کتاب Portfolio Management with Heuristic Optimization به نویسندگی دیتمار مارینگر، است که توسط اساتید این حوزه فریدون رهنمای رودپشتی، غلامرضا زمردیان و وحید روح العلم ترجمه و ویرایش و توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در سال   1395در 614 صفحه منتشر شده است.

 در این کتاب سعی شده تا ضمن حفظ محتوای اصلی کتاب، شرایط بازار سرمایه ایران نیز مدنظر قرار گیرد.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتابهای کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع‌ رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد.

سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌ های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از پنج هزار و 474 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  سه هزار و 939 عنوان کتاب فارسی،  یک هزار و 689 عنوان پایان ‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌ های بازار سرمایه، 60 عنوان نشریه تخصصی و چهار هزار و 372 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم ‌افزار جامع کتابخانه شد.

علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن های 162-84083160 تماس حاصل کنند. آدرس کتابخانه : میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک 27 ساختمان شماره 2 سازمان بورس.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا