مدیرعامل راه آهن

تاخیر در تحویل محموله ریلی به دلیل مشکل فنی نیست

تاخیر در تحویل محموله ریلی به دلیل مشکل فنی نیست

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل راه آهن دلیل تاخیر شرکت ذوب آهن اصفهان در تحویل ریل آهن تولید داخل را رعایت بیشتر استانداردها بیان کرد و به نوعی به صحبت‌های معاون وزیر راه که از شرکت ذوب آهن گلایه‌مند بود واکنش نشان داد.

به گزارش ماین نیوز، صبح امروز محمدزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و باقر‌زاده مشاور و دستار ویژه وزارت راه و شهرسازی از ایستگاه باری و بررسی نواقص موجود در آن، کلنگ زنی خط فرعی 7.5 کیلومتری از ایستگاه باری به سیلوی وحدت زاهدان، از ایستگاه جیگولی - انتهای خط چابهار قطعه هشت، از ایستگاه زاهدان و طرح های در دست اجرا بازدید و آشیانه کایرو و آغاز پوشش مخابراتی همراه اول به طول 100 کیلومتر را افتتاح کرد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام بازدیدها در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه علت تاخیر در تحویل محموله ریل از سوی شرکت ذوب آهن چه بود؟ اظهار کرد: قرار بوده تحویل این محموله در سال 95 انجام شود به دلیل اینکه ذوب آهن باید شرایط تولید را آماده کند، آنها با دقت و وسواس پیگیری کردند و نخستین محموله را با حجم 500 تن به ما تحویل دادند.

محمدزاده افزود: بالاخره ریل در ظاهر یک قطعه آهنی است اما یک قطعه حساس است و اگر در آن مشکلی بوجود بیاید سبب آسیب‌های جدی می‌شود، برای همین به دلیل حفظ و رعایت استانداردها در تحویل این محموله تاخیر ایجاد شده اما مشکلی نیست زیرا قرار داد داشتیم و کل پول را یکجا پرداخت کردیم، فقط منتظر تحویل از ذوب آهن هستیم و نهایت حمایت را هم انجام داده و انجام می دهیم تا این کار اجرایی شود چون نخستین بار است تولید می شود، آنها هم باید مسیرهای لازم و استانداردهای لازم را طی کنند.

وی بیان کرد: ذوب آهن به لحاظ فنی مشکل ندارد اما اعلام کرده‌اند ممکن است زمان بیشتری به نسبت زمان قرارداد و تعهدی که دارند تحویل دهند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: در کشور ما شرایط ایمنی بسیار خوب بود و موردی از نظر ایمنی خط ریلی نداشته‌ایم.

محمدزاده بیان کرد: در سیستان و بلوچستان به لحاظ ایمنی جاده مشکلات بسیار زیادی داریم، رقم‌های گزافی صرف نگهداری زیرساخت‌های جاده‌ی می‌شود.وی همچنین در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

اظهار کرد: موازی کاری در حوزه حمل بار ازطریق ریل و جاده درست نیست و باید برای حمل بار به ویژه سوخت از طریق ریلی اقدام شود تا علاوه بر کاهش بار ترافیک از تلفات جاده ای نیز کاسته شود.

وی ادامه داد: بر خلاف اینکه در مسیر ریلی ظرفیت 40 واگن حمل سوخت وجود دارد، تنها 4 واگن در این حوزه فعال هستند که این جای تامل دارد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حمل برخی کالاها سبب آسیب وارد آمدن به جاده‌ها می‌شود و تلفات و حوادث جبران ناپذیر را به دنبال دارد گفت: هم اکنون در محور چابهار زاهدان قطار داریم اما قطار کامیون!

وی تاکید کرد: باید حمل و جا به جایی بار را تا حد ممکن در جاهایی که ریل داریم به این سمت ریلی دهیم تا از سونامی کشتار و مصرف سوخت در آینده کاسته شود زیرا با این مدل اقتصادی که هم اکنون داریم، نیاز به دشمن اقتصادی نداریم و خودمان به اقتصادمان لطمه وارد می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد اما وضع کنونی استان از جهت راه آهن مناسب است از سمت میرجاوه به مرز وصلیم تا شبکه سراسری، که این خود مزیت است.

محمد زاده ادامه داد: درست است که خط ریلی استان قدیمی است اما از سالی که این پروژه تمام شده تخصیص اعتبار عمرانی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی تاکید کرد: راه آهن برای تکمیل ایستگاه ها و تکمیل سیستم ارتباط هزینه‌های فراوانی کرده است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: پروژه راه آهن کرمان -زاهدان یک خطه است به دلیل انتقال بار از زاهدان به شبکه اصلی ظرفیت حداقل ۵ میلیون تن دارد.

وی تصریح کرد: باید اندیشه شود حمل بار روی ریل انجام شود و ببینیم چرا بار وارد ریل نمیشود زیرا حمل بار از طریق جاده به جاده های استان آسیب می زند.

محمدزاده با اشاره به اینکه جاده های استان در حال زوال است گفت: ما به عنوان راه آهن هر تدبیری که در زمینه حمل بار انجام شود و حمل بار روی ریل افزایش پیدا کند، اینگونه درآمد ما افزایش پیدا کرده و تمام درآمد مربوط به حمل بار روی ریل و برای برای شبکه ریلی استان هزینه خواهد شد.

وی گفت: ما در تمام مسیرها کانتینر روی شبکه ریل را رایگان حمل می‌کنیم و در این استان حمل سیمان و کاشی نیز باید از طریق ریل انجام شود.

مشاور و دستیار وزیر راه وشهرسازی نیز در این مراسم گفت: ترانزیت در استان سیستان و بلوچستان بسیار اثر گذار است و ترانزیت در این استان یعنی ترانزیت ریلی.

باقری افزود: وقتی به ریل استان نگاه می کنیم دو حالت می بینیم ریل زاهدان -میرجاوه و زاهدان- بم که هر دو مشکل دارند و یکی قدیمی است و یکی مشکل توفان دارد.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان یک نوع ریلی هست که بهره برداری شده اما نمیتوانیم خوب استفاده کنیم یا اینکه در حال ساخت است و جز پروژه های خوب وزارت است.

وی اضافه کرد: پیشرفت در بندر به نسبت سرعت و پیشرفت که در جاده و ریل طی می‌کنیم بیشتر است و زنگ خطر استان اینجاست که استان باید به فکر دسترسی به بندر باشد وگرنه آمار تصادفات استان زیاد خواهد شد.

این مسؤول افزود: توسعه نامتوازن در استان باید درست شود و سرعت ریل افزایش یابد وگرنه با مشکلات جدی رو به رو خواهیم شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا