تحولات ارزی اخیر بر روی فولاد مبارکه کم اثر اعلام شد / فقط ١٠ درصد محصولات صادر می شود...

تحولات ارزی اخیر بر روی فولاد مبارکه کم اثر اعلام شد / فقط ١٠ درصد محصولات صادر می شود...

دنیای معدن - امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص تسعیر ارز فولادی ها با دلار ۴٢٠٠ تومان به توضیح داد: این موضوع قطعی شده و شرکت های فولادی باید صادرات خود را با دلار ۴٢٠٠ تومان به بالا تبدیل به ریال کنند ، اما این که این موضوع چقدر بر شرکت های فولادی و یا سایر صنایع تاثیر می گذارد باید به حجم صادرات آن توجه کرد... هفته گذشته بود که معاون اول رئیس جمهور در ابلاغیه ای اعلام کرد صادرکنندگان بزرگ شامل پتروشیمی ها ، معدنی ها و فولادی ها باید ارز خود را بر مبنای دلار 4200 تومانی تبدیل به ریال کنند.این رخداد که بر خلاف انتظار سرمایه گذاران بازار سهام بود ، سهام شرکت های مرتبط با این صنایع را منفی و قرمز پوش کرد.یکی از این شرکت ها که تحت تاثیر این رخداد قرار گرفته فولاد مبارکه اصفهان بود. این شرکت که با نماد فولاد بر روی تابلوی معاملات بورس خرید و فروش می شود پس از معاملات مثبت طی هفته های اخیر، طی 4 روز معاملاتی گذشته با افت قیمت رو به رو شده به گونه ای که قیمت این سهم از 420 تومان به 385 تومان کاهش یافته است. امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص تسعیر ارز فولادی ها با دلار 4200 تومان توضیح داد: این موضوع قطعی شده و شرکت های فولادی باید صادرات خود را با دلار 4200 تومان به بالا تبدیل به ریال کنند ، اما این که این موضوع چقدر بر شرکت های فولادی و یا سایر صنایع تاثیر می گذارد باید به حجم صادرات آن توجه کرد. وی ادامه داد: مسلما هر شرکتی که صادرات بیشتری داشته باشد از این موضوع تاثیر بیشتری می گیرد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان حدود 90 درصد از تولیدات خود را به بازار داخل عرضه می کند و تنها 10 درصد از فروش این مجموعه به صادرات تعلق دارد، در نتیجه تاثیر زیادی از این موضوع نمی گیرد. وی ادامه داد: وضعیت کلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان مناسب بوده و ما براساس بودجه خود پیش می رویم. نگرانی خاصی هم از این بابت وجود ندارد و هر گونه افت قیمتی در معاملات سهم به دلیل جو روانی بازار و یا اخباری همچون دلار 4200 تومانی است و همانطور که گفته شد باید ببینیم چه میزان از فروش شرکت ها به صادرات منحصر می شود. نادری با بیان این که تنها 10 درصد از فروش ما به صادرات تعلق دارد، گفت: فروش فولاد مبارکه اصفهان در سال گذشته حدود 19000 میلیارد تومان است که از این رقم حدود 10 درصد مختص به صادرات این شرکت است ، لذا دلار 4200 تومانی یا دلار 7000 تومانی تاثیر آنچنان زیادی بر حاشیه سود شرکت ندارد. گفتنی است ، شب گذشته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تلاش برای امکان بهره مندی صادرکنندگان بزرگ پتروشیمی و فولادی از تسعیر ارز با نرخی بالاتر از 4200 تومان خبر داده بود.

هفته گذشته بود که معاون اول رئیس جمهور در ابلاغیه ای اعلام کرد صادرکنندگان بزرگ شامل پتروشیمی ها ، معدنی ها و فولادی ها باید ارز خود را بر مبنای دلار 4200 تومانی تبدیل به ریال کنند.این رخداد که بر خلاف انتظار سرمایه گذاران بازار سهام بود ، سهام شرکت های مرتبط با این صنایع را منفی و قرمز پوش کرد.یکی از این شرکت ها که تحت تاثیر این رخداد قرار گرفته فولاد مبارکه اصفهان بود.

این شرکت که با نماد «فولاد» بر روی تابلوی معاملات بورس خرید و فروش می شود پس از معاملات مثبت طی هفته های اخیر، طی 4 روز معاملاتی گذشته با افت قیمت رو به رو شده به گونه ای که قیمت این سهم از 420 تومان به 385 تومان کاهش یافته است.

امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص تسعیر ارز فولادی ها با دلار 4200 تومان توضیح داد: این موضوع قطعی شده و شرکت های فولادی باید صادرات خود را با دلار 4200 تومان به بالا تبدیل به ریال کنند ، اما این که این موضوع چقدر بر شرکت های فولادی و یا سایر صنایع تاثیر می گذارد باید به حجم صادرات آن توجه کرد.

وی ادامه داد: مسلما هر شرکتی که صادرات بیشتری داشته باشد از این موضوع تاثیر بیشتری می گیرد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان حدود 90 درصد از تولیدات خود را به بازار داخل عرضه می کند و تنها 10 درصد از فروش این مجموعه به صادرات تعلق دارد، در نتیجه تاثیر زیادی از این موضوع نمی گیرد.

وی ادامه داد: وضعیت کلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان مناسب بوده و ما براساس بودجه خود پیش می رویم. نگرانی خاصی هم از این بابت وجود ندارد و هر گونه افت قیمتی در معاملات سهم به دلیل جو روانی بازار و یا اخباری همچون دلار 4200 تومانی است و همانطور که گفته شد باید ببینیم چه میزان از فروش شرکت ها به صادرات منحصر می شود.

نادری با بیان این که تنها 10 درصد از فروش ما به صادرات تعلق دارد، گفت: فروش فولاد مبارکه اصفهان در سال گذشته حدود 19000 میلیارد تومان است که از این رقم حدود 10 درصد مختص به صادرات این شرکت است ، لذا دلار 4200 تومانی یا دلار 7000 تومانی تاثیر آنچنان زیادی بر حاشیه سود شرکت ندارد.

گفتنی است ، شب گذشته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تلاش برای امکان بهره مندی صادرکنندگان بزرگ پتروشیمی و فولادی از تسعیر ارز با نرخی بالاتر از 4200 تومان خبر داده بود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا