معامله 806 میلیون ورقه بهادار در فرابورس ایران

معامله 806 میلیون ورقه بهادار در فرابورس ایران

در جریان بازار امروز شاخص کل اگرچه در دقایق ابتدایی معاملات با رشد مواجه شد اما در ادامه رو به نزول گذاشت تا در نهایت به افت حدود 27 واحدی تن دهد.

معامله 816 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 606 میلیارد ریال ماحصل دادوستدهای انجام‌شده در بازارهای 9 گانه فرابورس ایران در آخرین روز کاری هفته است که این ارقام در مقایسه با روز قبل از کاهش اندک حجم و ارزش معاملات حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان بازار امروز چهارشنبه، شاخص کل نیز اگرچه در دقایق ابتدایی معاملات با رشد مواجه شد اما در ادامه رو به نزول گذاشت تا در نهایت به افت حدود 27 واحدی تن دهد. بدین ترتیب آیفکس در نتیجه افت 2 درصدی تا پله یک‌هزار و 269 واحدی تنزل کرد که عمده فشار منفی بر این نماگر از جانب نمادهای پتروشیمی، فلزات اساسی و پالایشی رقم خورد. بر این اساس نمادهای میدکو، ذوب، زاگرس، هرمز، خراسان و شراز تا سطح حداکثر 9.5 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل فرابورس داشتند و تنها نمادی که در این میان توانست نزدیک به 3 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس بر جا بگذارد نماد شرکت پتروشیمی مارون آن‌هم نزدیک به 3 واحد بود.

در معاملات امروز سهامداران 611 میلیون سهم به ارزش بیش از یک‌هزار و 239 میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند که نماد ذوب‌آهن با خرید و فروش 387 میلیون سهم به ارزش افزون بر 487 میلیارد ریال بالاترین میزان حجم و ارزش دادوستدها را میان نمادهای این دو بازار به خود اختصاص داد. در این سهم 92 درصد از فروش توسط سهامداران حقیقی صورت گرفت و حقوقی‌ها مشارکت نزدیک به 52 درصدی در سمت خرید داشتند.

نگاهی به معاملات بازار پایه نیز حاکی از آن است 189 میلیون سهم در سه تابلو این بازار مورد دادوستد قرار گرفته که ارزش آن 228 میلیارد ریال بود. در تابلو الف این بازار روز جاری نماد «کالا» متعلق به بورس کالای ایران به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت متوقف شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز سرمایه‌گذاران میزبان جابه جایی یک میلیون ورقه بدهی به ارزش 901 میلیارد ریال بودند و نماد «اشاد9» متعلق به اوراق مشارکت دولتی واجد شرایط خاص بیشترین میزان حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.

در نهایت خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن 29 هزار ورقه تسه را به ارزش 19.5 میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند و تسه اسفند 96 بالاترین میزان حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. به ترتیب تسه فروردین 96 نیز بیشترین رشد قیمت و تسه دی‌ماه 95 بالاترین افت قیمت را در میان سایر تسه‌ها تجربه کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا