مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان

شائبه گران‌فروشی فولاد کذب محض است

شائبه گران‌فروشی فولاد کذب محض است

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر عامل فولاد مبارکه با رد ادعایی برخی تشکل‌های پایین دستی در خصوص قیمت فولاد گفت: اگر مقایسه‌ای بین افزایش هزینه‌های تولید و تغییرات قیمت فولاد انجام شود، به روشنی کذب بودن چنین ادعایی مشخص می شود.

به گزارش ماین نیوز، بهرام سبحانی  گفت: مبنای قیمت‌گذاری فولاد در کشور توسط شرکت فولاد مبارکه ترسیم نمی‌شود بلکه بورس‌کالا به‌عنوان نهاد کشف قیمت این کالا بوده که تعیین قیمت پایه این محصول بر اساس میزان عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به افزایش هزینه های تولید فولاد طی سال های اخیر در کشور گفت: الکترودی مصرفی در کارخانه با قیمت ۲۵۰۰ یورو خریداری می‌شد اما امروز این کالا با قیمت ۲۰هزار یورویی در دسترس کارخانه قرار می‌گیرد که طبیعتا افزایش هزینه‌های تولید بر قیمت تمام شده کالا نیز اثرگذار است.

سبحانی ادامه داد: اگر این رشد چند برابری هزینه‌ها با افزایش قیمت فولاد در طی این چند سال مقایسه شود، به وضوح نادرستی و کذب بودن چنین ادعاهای مشخص می شود.

وی با اشاره به نوسانات قیمت جهانی فولاد گفت: قیمت فولاد طی ۲ سال گذشته با جهش روبه‌رو شده و طی چند ماه اخیر در یک محدوده قیمتی نوسانات جزئی دارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا