برنامه آینده ذوب‌آهن اصفهان از زبان مدیرعامل جدید

برنامه آینده ذوب‌آهن اصفهان از زبان مدیرعامل جدید

گروه صنایع معدنی >فولاد - آیین تکریم مدیرعامل پیشین و معارفه مدیرعامل جدید ذوب آهن اصفهان، یکشنبه ۲۷ خرداد امسال با حضور مقامات کشوری، محلی و جمعی از مدیران صنایع کشور در محل تالار آهن این شرکت برگزار شد.

به گزارش ماین نیوز، در این آیین که تعدادی از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان استان و محلی، نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات مدیره و چند تن از مدیران عامل پیشین و مدیران و کارکنان ذوب آهن اصفهان در آن حضور داشتند، از خدمات احمد صادقی مدیرعامل پیشین تقدیر به عمل آمد و منصور یزدی‌زاده به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان معرفی شد.

ذوب آهن اصفهان، سرمایه ملی
جعفر سرقینی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین با اشاره به وضعیت تولید فولاد ایران، مزیت‌های رقابتی این صنعت و قدمت و پیشتازی ذوب آهن اصفهان در این عرصه یادآور شد: ذوب آهن اصفهان یک سرمایه ملی و برکت فولاد کشور است که تنها راه نجات، افزایش تولیدات آن است و با توجه به افزایش کک تولیدی در ذوب آهن و سایر توانمندی‌ها برای ادامه تولید نسبت به دیگر واحدهای فولادی، کمترین ریسک را دارد و تحریم‌های بین‌المللی نیز کمترین تاثیر منفی را بر آن تحمیل می‌کند.

سرقینی ضمن اشاره به زنجیره تولید فولاد در ایران افزود: با تلاش‌های انجام شده، زنجیره فولاد وضع مناسبی پیدا کرده و صنعت فولاد در ایران بومی شده است. بیشترین نقش در این زمینه را نیز ذوب آهن اصفهان داشته است. معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به نیاز ذوب آهن به صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی گفت: ما همچنان در خدمت و در کنار ذوب آهن اصفهان هستیم و با توجه به اعتماد و شناختی که از قبل به مهندس یزدی‌زاده در شرکت ملی فولاد ایران داشتیم، در آینده نیز وی را برای افزایش تولید کمک خواهیم کرد.

استفاده از توانمندی‌های داخلی
در این آیین، مرتضی لطفی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) نیز در سخنانی ضمن اشاره به وضعیت کلی شرکت‌های زیر پوشش شستا و منشور ۹ ماده‌ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نگاه شستا به مجموعه‌های تابع، از درون است و انتصابات داخلی بر اساس توانمندی نیروهای داخلی مجموعه‌ها انجام می‌شود. بر همین اساس با وجود نیاز شرکت ملی فولاد به خدمات مهندس یزدی‌زاده، وی طی یک فرآیند حساب شده برای مدیرعاملی ذوب آهن انتخاب و معرفی شد و امید است با جدیت و توانمندی خود و تمام کارکنان، اهداف عالی ذوب آهن را به زودی محقق کند.

لطفی در ادامه، ضمن قدردانی از خدمات احمد صادقی در سال‌های تصدی مدیرعاملی ذوب آهن، بر تهاتر مالی ذوب آهن با بانک مرکزی، استفاده از پساب‌های موجود و راه‌اندازی کوره بلند شماره ۱، تاکید کرد.

برنامه افزایش تولید
در این آیین، منصوریزدی‌زاده مدیرعامل جدید ذوب آهن گفت: ذوب آهن، خانه نخست من است چراکه از سال ۷۳ تا کنون در این شرکت مشغول به کار بوده‌ام و پس از چند ماهی که به شرکت ملی فولاد ایران رفتم دوباره بازگشتم و این برگشت به دلیل ادای دین به این شرکت است. ایمان دارم با همت و همدلی همکاران و رعایت اولویت طرح‌ها و اقدامات در حال انجام، ذوب آهن به موفقیت‌های بالاتری خواهد رسید.

وی افزود: ذوب آهن یک برند ملی است و با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود و نیروی انسانی فعال و با تجربه، آینده روشنی خواهد داشت.

یزدی‌زاده در ادامه به مسائلی از قبیل بحران آب در استان اصفهان، وضعیت صنعت و همچنین تامین به موقع مواد اولیه برای افزایش تولید اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم با همت و تلاش همکاران سختکوش و حمایت مسئولان، تولید ذوب آهن اصفهان در امسال به ۲/۷ و در سال آینده به ۳/۶ میلیون تن افزایش یابد. وی در ادامه به افزایش سرمایه در گردش ذوب آهن اشاره کرد و افزود: این سرمایه، صرف تامین مواد اولیه خواهد شد.

حفظ آرامش در سطح شرکت و حفظ منافع سهامداران، دیگر نکته‌های مورد توجه یزدی‌زاده بود. وی در این زمینه تاکید کرد: من مسئول سهامداران و حافظ امانت آنها خواهم بود و منافع ملی و منافع سهامداران را تامین خواهم کرد. از مجموعه نیز انتظار دارم با تمام قوا در خدمت اهداف و برنامه‌های شرکت باشد.

یزدی‌زاده همچنین بر تعامل با تمام مسئولان ملی، استان و منطقه تاکید کرد و افزود: برای رونق شرکت و حفظ اعتبار داخلی و خارجی آن، نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به کمک خدا و حمایت همکاران، عظمت گذشته ذوب آهن و برند پیشتاز آن حفظ شود.

ذوب آهن، برند ملی
احمد صادقی، مدیرعامل پیشین ذوب آهن نیز در این آیین ضمن تشکر از تمام مهمانان و حاضران، در سخنانی گفت: من این جلسه را تودیع خود نمی‌دانم زیرا از زمانی که از فولاد مبارکه به ذوب آهن آمدم و در دو نوبت مدیرعامل این شرکت شدم همچنان به ذوب آهن علاقه‌مند بودم. زمانی هم که در ذوب آهن نبودم به عنوان مشاور در خدمت مجموعه بودم و در آینده نیز به هر صورت آماده همکاری و ارائه نظر هستم.

صادقی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در چند سال‌ گذشته در ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن یک برند ملی و آرزوی دیرینه ایرانیان بوده که دارای ظرفیت زیادی است و باید حفظ شود، از بعضی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیز باید بهره‌برداری‌ شود.

وی افزود: ذوب آهن در قلب من است و خوشحالم که مهندس یزدی‌زاده که از دوستان و همکاران قدیمی هستند، مسئولیت اداره این شرکت را برعهده می‌گیرند. از همه کارکنان می‌خواهم با تمام قوا به وی کمک کنند.

همه دست به‌دست هم دهیم
محسن کوهکن، نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، دیگر سخنران این آیین بود که با اشاره به تغییر وضعیت ذوب آهن از نظر مدیریت دولتی به وضعیت سهامی و مدیریت خصوصی، گفت: در شرایط جدید، ذوب آهن باید خصوصی و سهامی اداره شود و در این صورت بازنشستگان و سهامداران هم شریک هستند. وی با تاکید بر تبدیل چالش‌ها به فرصت و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت بالای شهرستان لنجان افزود: باید همه دست به‌دست هم دهیم تا صنعت فولاد بیش از پیش رشد کند.

رونمایی از ۳ اثر فرهنگی
در پایان آیین تکریم و معارفه مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از ۳اثر فرهنگی که توسط روابط عمومی این شرکت به مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیت آن تهیه و چاپ شده بود، به این شرح رونمایی شد:

۱ – انتشار تمبر یادبود پنجاهمین سالگرد فعالیت ذوب آهن
۲ – انتشار کتاب «زبان ذوب» حاوی خاطره ۲۰۰ نفر از پیشکسوتان صنعت فولاد و ذوب آهن
۳ – انتشار کتاب «سیمای سالیان» شامل عکس‌های ذوب آهن از بدو ساخت تا سال ۱۳۹۶
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا