اراده جدی ایران و سوریه برای توسعه هر چه بیشتر روابط بانکی

اراده جدی ایران و سوریه برای توسعه هر چه بیشتر روابط بانکی

در دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر اقتصاد و تجارت سوریه بر توسعه و گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور بویژه در حوزه بانکی و گمرکی تاکید شد.


روز گذشته در دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر اقتصاد و تجارت سوریه بر توسعه و گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور بویژه در حوزه بانکی و گمرکی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، دکتر مسعود کرباسیان در این دیدار آمادگی این وزارتخانه را برای همکاریهای دوجانبه با سوریه را اعلام کرد. 

وی همچنین با اشاره به ضرورت همکاری های گمرگی دو کشور ، اظهار داشت: باید مشخص شود کالاهایی که میان دو کشور مبادله می شود منحصرا تولید ایران و سوریه باشد تا کالای سایر کشورها به عنوان کالای ایرانی از مزایای تعرفه ترجیحی برخوردار نشود و این امر تنها از طریق همکاری های گمرکی امکانپذیر خواعد بود. 

وزیر اقتصاد کشورمان همچنین با تبریک مقاومت و پیروزی های مردم و دولت سوریه در مقابل دشمنان و تروریست ها، از آمادگی ایران برای بازسازی زیرساختهای این کشور توسط پیمانکاران و بخش خصوصی ایرانی خبر داد. 

کرباسیان با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک دو کشور  از سوی ایران بر عهده وزارت راه و شهرسازی است گفت: در زمینه بازسازی و توسعه راهها، وزارت اقتصاد می تواند نقش موثری داشته باشد. 

وی همچنین تاکید کرد: شرکتهای مهندسی و پیمانکاری ایرانی از توانمندی خوبی برخوردار هستند که از آمریکای لاتین تا آفریقا، آسیا و قفقاز حضور دارند و آماده همکاری در زمینه های فنی و مهندسی با سوریه هستند. 

در ادامه این دیدار، "محمد سامر الخلیل"، وزیر اقتصاد و تجارت سوریه نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، از حمایت های دولت و ملت ایران نسبت به کشورش قدردانی کرد. 

وی با اشاره به تخریب بخش زیادی از سوریه در جنگهای اخیر و لزوم بازسازی آن گفت: روند بازسازی با همکاری و حضور ایران در سوریه در اولویت قرار دارد. 

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه همچنین با اشاره به وجود زمینه های زیاد همکاری میان دو کشور بویژه در حوزه گمرک، خواستار حضور ایران در منطقه آزاد سوریه شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا