اثر تحریم‌ها در معادن و صنایع وابسته

اثر تحریم‌ها در معادن و صنایع وابسته

گروه معادن - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تاثیرات تحریم‌های جدید اعمال شده را در بخش معدن و صنایع معدنی مورد بررسی قرار داد. به‌گفته مهدی کرباسیان بدون شک اعمال تحریم‌های اعمال شده تاثیر کمتری بر حوزه معدن خواهد داشت.

به گزارش ماین نیوز، کرباسیان گفت: بخش معدن و صنایع معدنی به لحاظ مواد اولیه، گاز و نیروی انسانی مشکل خاصی ندارد؛ چرا که مبتنی بر توان داخلی است. وی همچنین با بیان اینکه تنها چالش بخش مزبور متاثر از تحریم‌ها، تامین مالی و تجهیزات و ماشین‌آلات است، اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از تکنولوژی و ماشین‌آلات این حوزه به همت صنعتگران داخلی تامین و قسمتی از خارج وارد می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مادامی که اروپا بر سر قول و قرار خود در بحث برجام وفادار باشد، به‌طور حتم کشور دچار مشکل خاصی نخواهد شد. وی افزود: هرچند پیش‌بینی می‌شود تحریم مشکلات کمتری برای بخش معدن و صنایع معدنی در کشور ایجاد کند، با این حال کمیته ویژه‌ای برای مقابله با آثار تحریم در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تشکیل شده تا مباحث مرتبط با تحریم‌های احتمالی و آثار این پدیده مورد بحث و پیگیری بیشتری قرار گیرد.

کرباسیان در ادامه گفت: طی هفته‌های گذشته یکی از شرکت‌های ما برای وسایل اصلی تولید خود توانست به جای شرکت بزرگ بین‌المللی آلمانی که گفته بود با ایران کار نمی‌کند، شرکت مناسب دیگری را جایگزین کند. وی افزود: به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ چندملیتی که منافع اصلی‌شان در درون آمریکا و با آمریکا باشد، با ایران کار نخواهند کرد، چون تنبیه‌هایی که خزانه‌داری آمریکا برای این شرکت‌ها قرار داده، موجب می‌شود که ریسک را نپذیرند، اما شرکت‌ها و بانک‌های متوسط و بانک‌هایی که مستقل هستند و منافع مشترک با آمریکا نداشته باشند، به‌طور قطع می‌توانند با ایران کار کنند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا