ظرفیت تولید فولاد کشور به 200 میلیون تن رسیده است

ظرفیت تولید فولاد کشور به 200 میلیون تن رسیده است

دنیای معدن - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت تولید فولاد کشور در سال 92، 120 میلیون تن بوده که امسال به 200 میلیون تن رسیده و این پیشرفت در سایه زحمات تلاش گران عرصه صنعت فولاد کشور بوده است.

به گزارش دنیای معدن، جعفر سرقینی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: امروز نمی توان به کارخانه فولادی رفت که ذوب آهن اصفهان در آن نقشی نداشته باشد.

وی ادامه داد: روزی که ذوب آهن را بنا نهادند یک چرخه کامل بود که در چند سال اخیر این زنجیره بهم خورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: سال 92 ظرفیت تولید فولاد کشور 120 میلیون تن بوده که امسال به 200 میلیون تن رسیده و این پیشرفت در سایه زحمات تلاش گران عرصه صنعت فولاد کشور بوده است.

سرقینی خاطرنشان کرد: امروز با افتخار می گوییم این زنجیره متعادل تر شده است، رمز بقای ذوب آهن در تولید بیشتر است اگر می خواهید پیشرفت کنید باید تولید را ارتقا دهید.

وی ادامه داد: در شرایط پیش رو ذوب آهن کمترین ریسک را دارد سایر شرکت ها ممکن است دچار چالش هایی شوند اما ذوب آهن می تواند با دغدغه کمتری فعالیت کند، هر چند تلاش میکنیم تحریم ها کمترین اثر را داشته باشد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: امروز صنعت فولاد بومی شده است و ذوب آهن در این مهم نقش اصلی داشته است.

وی با اشاره به میزان تولید فولاد کشور خاطرنشان کرد: در سند چشم انداز 1404 برخی از اهداف کمی درج شده که یکی از آن ها تولید 55 میلیون تن فولاد است که حتما به آن خواهیم رسید.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا