وجود 178 معدن فعال در چهارمحال و بختیاری

وجود 178 معدن فعال در چهارمحال و بختیاری

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 178 معدن فعال با اشتغال یک هزار و 860 نفر در استان وجود دارد.

سید نعیم امامی ، با اعلام این خبر، با اشاره به اینکه سالانه میزان ظرفیت معادن استان 9.4 میلیون تن است، اظهار کرد: سالانه شش میلیون تن انواع معدنی از معادن استان استخراج می شود که عمده معادن استان در مناطق فلارد و باباحیدر است.

وی در ادامه افزود: مراحل نهایی عملیات اکتشاف معدن مس و طلای استان توسط ایمیدرو و با نظارت و مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در دست اجرا است.

امامی تاکید کرد: معدن خاک نسوز شهید نیلچیان در منطقه باجگیران به عنوان مهم ترین معدن خاک نسوز زیرزمینی کشور که در نیمه دوم سال گذشته راه اندازی مجدد شد، توانست با پشت سر گذاشتن مراحل ایمن سازی در سال جاری، به فعالیت خود ادامه دهد.

وی گفت: مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز به نام های آرژیلیت و بوکسیت با عیار 67 تا 76 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است.

امامی با اشاره به اینکه از خاک نسوز استخراج شده انواع فرآورده های نسوز از جمله آلومینیوم و مواد نسوز فرآوری می شود، خاطرنشان کرد: سالانه 15 هزار تن خاک نسوز از معدن شهید نیلچیان در منطقه باجگیران استخراج می شود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا