سبدگردان بازار سرمایه تشریح کرد:

مهمترین دلایل افزایش تقاضا در بازار سهام / فصل مجامع مهمترین عامل رشد بازار

مهمترین دلایل افزایش تقاضا در بازار سهام / فصل مجامع مهمترین عامل رشد بازار

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با اشاره به افزایش تقاضا و رونق معاملات در بازار اولین روز هفته گفت: نزدیک شدن به فصل مجامع یکی از مهمترین دلایل رشد تقاضا در بازار است. ماه های خرداد و تیر آغاز فصل مجامع و تقسیم سود است که باعث رونق معاملات می شود.


سبدگردان بازار سرمایه دلایل افزایش تقاضا، صعود شاخص کل، رونق معاملات و آینده کوتاه مدت و میان مدت بازار را پیش بینی کرد.

مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به افزایش تقاضا و رونق معاملات در بازار اولین روز هفته گفت: نزدیک شدن به فصل مجامع یکی از مهمترین دلایل رشد تقاضا در بازار است. ماه های خرداد و تیر آغاز فصل مجامع و تقسیم سود است که باعث رونق معاملات می شود.

وی همچنین با اشاره به خبرهای سیاسی بین الملل و افزایش اختلاف آمریکا و اروپا اظهار داشت: در خبرهای جهانی اختلاف آمریکا و اروپا زیاد شده و این موضوع عملا آثار منفی خروج آمریکا از برجام را برای ایران کمرنگ می کند چراکه اروپا به مواضع ایران نزدیک تر می شود.

وی کاهش نگرانی های سیاسی پیرامون برجام را مورد توجه قرار داد و گفت: این موضوع زمینه‌ساز اطمینان بیشتر برای افزایش خریدها در بازار سرمایه شده است.

وی تورم شکل گرفته در اقتصاد را مورد توجه قرار داد و افزود: افزایش نرخ تورم همیشه به نفع بازار سرمایه است چراکه رشد این متغیر ، بازار سرمایه را مثبت می کند.

این سبدگردان بازار سرمایه کاهش قیمت ها و  p/E بازار سرمایه را از دیگر دلایل افزایش اقبال سرمایه گذاران دانست و گفت: قیمت اکثر سهام در بازار به کف تاریخی خود نزدیک شده است که برای خرید جذابیت دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ارزش دلار رسمی  ۳۲۰۰ تومان و امسال ۴۲۰۰ تومان است، گفت: به این ترتیب ارزش ریال ۳۰ درصد کاهش یافته است اما اگر ارزش دلاری بازار سرمایه را در نظر بگیریم بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته و چنین افتی مجموعه بازار را جذاب کرده است.

صفاری با پیش بینی تداوم رشد بازار گفت: پیش بینی می شود در نیمه دوم سال رشد بیشتری را در بازار سرمایه شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در خصوص صنایع برتر بازار گفت: صادراتی ها بهترین گزینه برای سرمایه گذاری هستند. شرکت های صادرات محور و همچنین شرکت هایی که فروش داخلی آنها بر مبنای نرخ دلار انجام می شود، تحت تاثیر رشد قیمت دلار، سود خوبی را کسب کرده و رشد داشته اند.

وی معتقد است : افزایش قیمت دلار در سال جاری نیز می تواند به افزایش درآمد شرکت های صادرات محور منجر شود و از این نظر شرکت هایی که از افزایش قیمت دلار منتفع می شوند در سال 97 وضعیت بهتری در بورس خواهند داشت.

وی گروه های فولادی، معدنی، فلزی و پتروشیمی را سهام ارزنده بنیادی برای خرید دانست و گفت: در ماه های اخیر همه چیز در بازار ایران و پهنای اقتصادی کشور گرانتر شده اما ارزش سهام بورسی نه تنها تغییر نکرده بلکه کاهش هم یافته است.

صفاری با تاکید بر اینکه بازار سهام باید توام و همراه با افزایش قیمت کالاها رشد کند، گفت: معمولا پس از رشد هیجانی و اشباع بازار طلا، ارز و مسکن، نقدینگی و سرمایه ها به سوی بازار سهام حرکت خواهند کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر لزوم جبران ارزش جایگزینی شرکت ها پیش بینی کرد: تعدیل و افزایش قیمت سهام شرکت ها ادامه دار است. همچنین تحولات مثبتی در اقتصاد رخ داده که در  رونق بازار سرمایه تاثیر گذار است که از جمله آنها می توان به بهبود وضعیت بنیادی شرکت ها اشاره کرد.

صفاری با اشاره به اینکه در سال گذشته متغیرهایی همچون نرخ ارز و افزایش قیمت های جهانی باعث رشد شاخص بورس شد، گفت: امسال نیز با در نظر گرفتن همین عوامل می توان نزدیک ترین پیش بینی را به واقعیت انجام داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا