واکنش سندیکای لوله و پروفیل نسبت به انحصارطلبی پر منفعت یک رسانه/ دنیای اقتصاد جوابیه ها را سانسور می کند

واکنش سندیکای لوله و پروفیل نسبت به انحصارطلبی پر منفعت یک رسانه/ دنیای اقتصاد جوابیه ها را سانسور می کند

دنیای معدن - سندیکای لوله و پروفیل، نسبت به انحصارطلبی یک رسانه واکنش نشان داده است. در نامه ای که خطاب به علیرضا بختیاری، مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد نوشته شده، آمده است؛

جناب آقای بختیاری

مدیر مسوول محترم روزنامه دنیای اقتصاد

سلام علیکم

باصلوات بر محمد و آل محمد (ص)، احتراماً ضمن تشکر از زحمات جنابعالی اعلام میدارد، همانگونه که مطلعید همواره دنیای اقتصاد از بدو تولد و در سابقه تاسیس خود به عنوان یک روزنامه حمایت شونده از سوی شرکت های خصولتی در جمع فعالان اقتصادی مطرح بوده و هست.

بسیاری از دیگر نشریات اقتصادی و فعالان صنعتی شما را بهره مند از انواع حمایت های شرکت های خصولتی که کمترین آن آگهی های چند ده میلیونی است می دانند.

ظاهرا به نظر می رسد شاید دریافت این آگهی ها بر رفتار حرفه ای شما اثر گذار بوده است؟

ولی همواره امیدواریم این گونه نباشد و علت این مکاتبه هم همین یک روزنه امید است.

سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با قدمتی 50ساله، با بیش از 160 کارخانه تولیدی کوچک و متوسط و بزرگ بخش خصوصی عضو، با اشتغال دهها هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم و تولید محصولات تکمیلی در سراسر کشور مشغول به فعالیت می باشد ؛ اما از سوی کسانی که با ابزار تبلیعاتی شما مورد حمایت هستند در اجحاف و مظلوم واقع شده است.

ولی شما پی در پی و همواره بجای انعکاس بی طرفانه مطالب اقتصادی و نقدها و انتقادها منطبق با رسالت مطبوعاتی خود؛ متاسفانه فقط به انتشار یک سویه اخبار طرف مقابل که اتفاقا در روزنامه شما پر آگهی و تبلیغات هم هستند پرداخته و با تعریف های گزافه به سانسور شدید دیدگاه و جوابیه های ما در روزنامه خود پرداخته اید و در گوشه و کنار محافل گفت و شنود مطبوعاتی شنیده شده اگر خبرنگاران آزاده ای هم سخنی بر خلاف منویات شما گاها در روزنامه درج کرده اند با دلخوری و نگرانی شما مواجه بوده اند.

در مورد اخیر نیز مقاله ای در صفحه بورس کالای روزنامه شما بود که رای بسیار مهم یک مرکز فرا قوه ای یعنی شورای رقابت که بواسطه شکایت این سندیکا از انحصار حاکم و تسلط یک جانبه بر معاملات ورق فولادی در بورس کالا بود را رانت جویانه قلمداد کرده بودید و تهمت هایی به شاکی و رای قطعی صادره روا کرده ! که فعلا با واکنش و جوابیه شدید الحن مرکز ملی رقابت خطاب به شما مواجه گردیده اید و شما هم طبق قانون مطبوعات مجبور به چاپ آن جوابیه به این آدرس شدید. ولی متاسفانه این یک طرفه گویی ها انگار پایانی ندارد و مجددا در اردیبهشت ماه 97 در صفحه بورس کالا متنی سراسر توهین و افترا نسبت به تولید کنندگانی که بعلت مشکلات مالی توان دادن آگهی به شما را ندارند تاخته اید و از نقاب و نقاب داران سخن گفتید آخر برادر عزیز شما صحنه تولید و کار و کارگری را با صحنه سیاست و سیاست بازان نقاب دار اشتباه گرفته ای چون حتی یک روز هم دست به آچار نزده یا بنگاه تولیدی نداشته ای.

البته بدیهی است هم چنان حق این سندیکا در پاسخ به آن متن منتشر شده و دهها متن دیگر آن روزنامه محفوظ می باشد، که در جای خود به آن پرداخته خواهد شد.

لذا برای رسیدگی به این موضوع و شنیدن انتقادهای مخاطبین پیشنهاد برگزاری جلسه فوری با جنابعالی که به نظر می رسد ظاهرا دلسوز اقتصاد و صنعت باشید در محل سندیکا یا آن روزنامه جهت تعامل بیشتر و بیان راهکاری از دید یک مخاطب شما برای برون رفت از این رفتارهای شبهه برانگیزاننده که به نظر ما ناعادلانه و حرکتی بر خلاف شعارهای زیبای شما است؛ را داریم .

خواهشمندیم از بیان صریح بدون لفافه و تعارف ما دلگیر نشوید.

اوضاع بد اقتصادی فعلی جایی برای بیان من خوبم تو خوبی باقی نگذاشته است.

ماندگاری و پایداری یک روزنامه خوب مدعی آزاد اندیشی و مخالف انحصار و رانت و روزنامه ای که علاقمند است منتسب به بخش خصوصی باشد، در حمایت و ارتباط سازنده با بخش خصوصی واقعی و فاصله گرفتن از بخش های رانتی و خصولتی شیر گاو پلنگی است .

ما شما را به جلسه در محل سندیکا دعوت می کنیم تا مشکلات و یک طرفه نویسی های شما را حضورا متذکر شویم.

پیشاپیش از حسن توجه شما سپاسگزاریم.

باتشکر

امیرحسین کاوه

دبیر سندیکا

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا