معاون استاندار آذربایجان شرقی:

پرداخت وام 25 میلیونی خودرو در برابر وام 3 میلیونی ازدواج توجیهی ندارد

پرداخت وام 25 میلیونی خودرو در برابر وام 3 میلیونی ازدواج توجیهی ندارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پرداخت وام 25 میلیونی خودرو در برابر وام 3 میلیونی ازدواج، گفت: پرداخت این وام در شرایط فعلی هیچ توجیهی ندارد.

از تبریز، سعید شبستری خیابانی در چهل و دومین جلسه ستاد رسیدگی به امور جوانان آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه خانواده‌ها با سهل گیری برخی موضوعات، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند، اظهار داشت: برگزاری مرا سمات پر خرج و چشم و هم‌چشمی‌ها یکی از دیگر عوامل مهمی است که مانع ازدواج جوانان شده است.

وی با اشاره به سخت بودن اخذ وام ازدواج، تصریح کرد: برای تشکیل زندگی و گرفتن وام نباید با هزاران پیچ‌وخم مواجه شوند و بانک‌ها نیز با تسهیل امور اداری و ضمانت، مراحل اخذ وام را راحت‌تر کنند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی، با انتقاد از تخصیص وام 25 میلیونی برای خودروی غیرضروری و تخصیص وام 3 میلیونی برای ازدواج، افزود: با این وام، هیچ‌کس نمی‌تواند جهیزیه مناسبی تهیه کند و این در حالی است که گرفتن آن نیز نیازمند گذر از  مراحل سخت و... است.

بانک‌ها به بنگاه اقتصادی تبدیل شده اند 

شبستری، با بیان اینکه وام دادن در برخی بانک‌ها سفارشی‌شده است، ضمن ابراز نارضایتی از این موضوع، خاطر نشان کرد: متأسفانه امروزه اخذ وام با توصیه‌نامه نمایندگان و مدیران، مبتلابه شده است که این موضوع، نارضایتی فراوان مردم را موجب شده است.

وی بانک‌های استان را هم مورد خطاب قرار داد و گفت: بانک‌ها به بنگاه اقتصادی تبدیل شده اند که به جای قرار گرفتن در کنار مردم برای رفع مشکلات آنها و حرکت در مسیر سیاست‌های دولت، خودسرانه و در مسیر کسب درآمد و... حرکت می‌کنند که گلایه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را در پی داشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر فراهم شدن تسهیلات لازم برای ازدواج و اشتغال جوانان، ابراز داشت: برخی بانک‌ها در استان در سال گذشته متأسفانه جذب اعتبار پایینی داشته‌اند و در نتیجه نمی‌توانند تسهیلات مورد تقاضای مردم را پرداخت کنند.

ترویج تجمل گرایی در سریال های تلویزیونی

شبستری، در ادامه، با اشاره به سریال‌ها و برنامه‌های پخش شده در تلویزیون، ضمن انتقاد از ترویج تجمل‌گرایی در رسانه‌ها، تصریح کرد: سریالی که در آن نقش مثبت فیلم، پولدار، با زندگی آن‌چنانی و خودروی آخرین سیستم دارد و خدمتکار آن محجبه و نمازخوان است.

وی اخذ وام و قرض کردن برای خرید مبلمان لوکس و انواع لوازم غیر ضروری را یکی از نتایج این نوع نگاه در رسانه دانست و گفت: نباید انتظار ایجاد فرهنگ اسلامی و نبود برخی ناهنجاری‌ها را در این شرایط داشت، بلکه باید با الگوسازی مثبت، فرهنگ‌سازی ازدواج آسان صورت گیرد. 

سرعت پیشرفت تکنولوژی از سرعت فرهنگ‌سازی بسیار بالاتر است

معاون استاندار، در ادامه، به گسترش استفاده از فضای مجازی در کشور، به ویژه در بین جوانان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: نمی‌توان سدی در برابر ورود به شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد، بلکه باید نحوه ورود و استفاده از آن را فرهنگ‌سازی کرد.

شبستری تصریح کرد: سرعت پیشرفت تکنولوژی از سرعت فرهنگ‌سازی بسیار بالاتر است.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه فضای مجازی باید برنامه داشته باشیم، خاطر نشان کرد: ترد کردن از این فضا و جلوگیری از استفاده آن جوابگو نیست و باید برنامه ویژه‌ای برای استفاده و محتوای آن ارائه شود.

انتهای پیام/ 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا