تداوم صعود شاخص بورس /سهم سنگین نمادهای بزرگ در صعود دماسنج بازار

تداوم صعود شاخص بورس /سهم سنگین نمادهای بزرگ در صعود دماسنج بازار

نمادهای فولاد مبارکه، فولاد خراسان، پتروشیمی مبین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کرد. این در حالی بود که ایران خودرو، پالایش نفت تبریز و پارس خودرو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در داد وستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل به صعود خود ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و ۶۲۱ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را  دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۷ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال بود و در ۶۰ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین در این روز شاخص کل ۹۱ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۲۲۷ رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۶۱ و ۲۱۱ واحد صعودی شدند.

نمادهای فولاد مبارکه، فولاد خراسان، پتروشیمی مبین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که ایران خودرو، پالایش نفت تبریز و پارس خودرو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین امروز گروه های خودرو، فلزات اساسی و بانک ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نماد شرکت های شیر پاستوریزه پگاه خراسان، حمل ونقل توکا، سبحان دارو، فولاد خراسان، سیمان ارومیه، صنعتی بهشهر و پمپ سازی ایران بود.

در مقابل نماد شرکت های ایران تایر، داروسازی زاگرس فارمد پارس، سرمایه گذاری سایپا، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، چرخشگر، سایپا دیزل و نیروکلر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، سهام سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل بیشترین عرضه ها در نمادهای اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار ثبت شد. این نمادها امروز سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز تاپیکو با معامله بلوکی ۷۵۰ میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک اجاره مخابرات با معامله ۳ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا