ایمیدرو برای توسعه فعالیت‎های زنجیره فولاد کردستان اقدام کند

ایمیدرو برای توسعه فعالیت‎های زنجیره فولاد کردستان اقدام کند

دنیای معدن - استاندار کردستان با بیان اینکه تاسیس شرکت فولاد کردستان نوید امیدواری در توسعه استان گفت: انتظار می رود سازمان ایمیدرو نسبت به توسعه بیشتر فعالیت های زنجیره فولاد کردستان اقدام کند.

به گزارش دنیای معدن، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در آیین آغاز ثبت شرکت سرمایه گذاری فولاد کردستان با هدف اجرای زنجیره فولاد در این استان اظهار کرد: با آغاز تاسیس این شرکت مقدمات تولید 700 هزار تنی تولید کنسانتره و گندله در شهرستان های قروه و بیجار شروع می شود که انتظار می رود با حمایت دولت به ظرفیت اسمی این طرح که یک میلیون و 600 هزار تن است برسیم.
وی جلوگیری از خام فروشی در معادن کردستان را از مطالبه های مردم این استان اعلام کرد و گفت: ایجاد زنجیره فولاد در شهرستان های بیجار و قروه نویدی برای ماندگاری ارزش افزوده این معادن در توسعه استان و ایجاد اشتغال برای مردم این منطقه است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان در این آیین با بیان اینکه این استان دارای 20 معدن سنگ آهن با 2 میلیون و 100 هزار تن استخراج اسمی سالانه است اظهار کرد: کردستان با 74 میلیون تن 2.6 درصد از 2 میلیارد و 800 میلیون تن از ذخیره قطعی معادن کشور را در خود جای داده است.
محمد دره وزمی افزود: ایجاد زنجیره فولاد در این استان علاوه بر جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن باعث رونق اقتصادی و اشتغال می شود.
وی گفت: ایجاد زنجیره فولاد، ایجاد واحدهای فراوری تولید شمش طلا، فرآوری سلیس جهت تولید بتن سبک، فراوری باریت جهت تولید میکرونیزه و تولید مصنوعات سنگی از مهمترین برنامه های در دست اقدام دولت برای فرآوری معدنی در این استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه سال گذشته 406 میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان کردستان وصول شده است افزود: این میزان بیش از 2 برابر سهم تخصیص بوده است.
دره وزمی گفت: طبق قانون باید 15 در از این میزان برای توسعه زیرساخت های معدنی استان ها باید هزینه شود که تا کنون سهم استان کردستان پرداخت نشده است.
وی افزود: راه دسترسی یکی از مهمترین چالش های معادن استان است که احداث 106 کیلومتر برای دسترسی بهتر به معادن کردستان با 460 میلیارد ریال اعتبار در برنامه کاری قرار گرفته است.
 تاسیس شرکت فولاد کردستان امروز با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران آغاز شد.
این شرکت با مشارکت سه شرکت خصوصی صبانور فولاد، کیمیا معادن سپاهان و شرکت معدنی امداد کردستان با همکاری امیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) در شهرستان های قروه و بیجار اجرا می شود.
زنجیره فولاد کردستان با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری و با افق اشتغالزایی مستقیم یک هزار نفر و غیرمستقیم سه تا چهار هزار نفری اجرا می شود که مرحله اول آن طی 2 تا سه سال به سرانجام می رسد.
این شرکت در مرحله اول فعالیت های خود تولید حدود 700 هزار تن تولید کنسانتره و گندله را مورد هدف قرار داده و توسعه تولید این شرکت به میزان یک میلیون و 600 هزار تن هدف گذاری شده است.
ذخیره قطعی معادن استان 620 میلیون تُن و اشتغال اسمی پروانه های بهره برداری چهار هزار و 47 نفر است. اکنون یک هزار و 851 نفر در معادن استان مشغول فعالیت هستند.
سهم کردستان از ذخیره قطعی 48 هزار میلیون تُنی معادن کشور 1.2 درصد و در بخش اشتغال هم سهم استان از 138 هزار و 879 نفر اشغال اسمی کشور سه درصد است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا