بزرگترین صادرات فولاد خوزستان با پیش بینی صحیح بازارهای جهانی رقم خورد

بزرگترین صادرات فولاد خوزستان با پیش بینی صحیح بازارهای جهانی رقم خورد

دنیای معدن - فولاد خوزستان به اتکای همین تجارب و بهره‌گیری از شهرت برند و کیفیت جهانی محصولات، رشد بی‌سابقه‌ای در ارقام و رکوردهای صادراتی بدست آورد و طی سه سال گذشته عنوان بزرگترین صادرکننده فولاد کشور را به خود اختصاص داد.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در جریان کنفرانس استیل پرایس در تهران، با ذکر این مطلب، دلایل عمده موفقیت این شرکت را در پیمودن پله های ترقی در بازار و رشد صادرات محصول شمش فولاد و رسیدن به رکوردهای بی‌سابقه فروش خارجی برای نخستین بار را عنوان نمود و گفت: بزرگترین صادرات شرکت با پیش بینی صحیح بازارهای جهانی رقم خورد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان بهمن تجلی زاده طی سخنرانی علمی خود در این همایش، اشاره کرد که بخش فروش شرکت فولاد خوزستان برای نخستین بار از روش‌های ویژه‌ای برای پیش بینی شرایط بازار بهره برده است.

وی با طرح اطلاعات و آمار بازارهای جهانی فولاد طی بیش از پنج سال گذشته تصریح نمود شرکت فولاد خوزستان در بخش فروش، برای نخستین بار از روش‌های خاص مدل‌های ترکیبی پیش بینی بازار فولاد استفاده کرده که طی آن با استفاده از روند تغییرات قیمتی نفت و مس و سایر پارامترهای تاثیرگذار نتایج جالبی بدست آورده است.

بگفته تجلی زاده در این پروژه تحقیقاتی که از سوی تیم همکارانش در بخش تحقیقات فروش و بازاریابی فولاد خوزستان به انجام رسیده، در عمل توفیقات شگرفی را در زمینه حضور موفق در بازارهای جهانی برای این شرکت به بار آورده است.

این گزارش حاکیست، سومین کنفرانس بین المللی استیل پرایس، با حضور مهندس کشانی مدیرعامل و جمعی از معاونین، مدیران و کارشناسان شرکت فولاد خوزستان در کنار دیگر متخصصین خارجی، مدیران و کارشناسان فولاد کشور روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.

این همایش تخصصی با عنوان «چشم انداز فولاد، گندله و آهن اسفنجی خاورمیانه و شمال آفریقا» در محل هتل استقلال تهران طی نشست‌هایی در صبح و بعداز ظهر  این روز، آخرین وضعیت تولید و بازار فولاد و آینده آن در آسیای غربی و شمال آفریقا را بررسی نمود.

منصور یزدی‌زاده نخستین سخنران استیل پرایس بود که چالش‌ها و فرصت‌های صنعت فولاد در افق ۱۴۰۴ را مطرح نمود.

علاوه بر سخنرانان یاد شده اسداله فرشاد مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان نیز در کنفرانس استیل پرایس سخن گفت.

فرشاد درباره تاریخچه احیا مستقیم و پیش‌بینی روند توسعه آن در ایران سخن گفت و نام شرکت فولاد خوزستان به عنوان خاستگاه این فناوری در صنعت فولاد کشور اشاره نمود.

این گزارش بنا بر سوابق خبری موجود در نشریات فولادی کشور اشاره می‌کند که در سال ۱۳۸۰ نخستین کارخانه احیا مستقیم ایرانی به نام زمزم در شرکت فولاد خوزستان افتتاح شد و همچنین نخستین واحد تولید آهن اسفنجی به روش پروفر، پیش از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۶ در همین شرکت به بهره‌برداری رسیده بود.

این گزارش حاکیست، سپس بهمن‌ تجلی‌زاده معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان نیز در این همایش در خصوص مدل‌های پیش بینی بازار فولاد سخنرانی کرد که مورد توجه حاضرین در این همایش و محافل فولادی کشور قرار گرفت.

تجلی زاده در سخنرانی خود با معرفی چهار مدل در پیش بینی بازار، به بررسی و تشریح این مدل پرداخت. 

وی در ادامه برای بازار فولاد منطقه آسیای غربی و شمال آفریقا، منطقه منا، مدل پیشنهادی نهایی خود را بر اساس نمونه‌های ارائه شده مطرح کرد.

مدل هوش مصنوعی یا شبکه عصبی مصنوعی چند گانه، دیگر مدل پیش بینی بازار فولاد بود که توسط آقای تجلی زاده در کنفرانس استیل پرایس مطرح شد که مورد توجه کارشناسان و مدیران حاصر در جلسه قرار گرفت.

اضافه می‌شود، از دید کارشناسان فن، فروش و بازاریابی فولاد خوزستان با کارنامه درخشان عملیاتی خود از مدیریت‌های بسیار موفق فروش در بین صنایع مشابه کشور ارزیابی می‌شود. 

شرکت فولاد خوزستان به اتکای همین تجارب و بهره‌گیری از شهرت برند و کیفیت جهانی محصولات، رشد بی‌سابقه‌ای در ارقام و رکوردهای صادراتی بدست آورده و طی سه سال گذشته عنوان بزرگترین صادرکننده فولاد کشور را به خود اختصاص داده است.

در این کنفرانس علاوه بر مهندس کشانی مدیرعامل، بهمن تجلی زاده معاون فروش و بازاریابی، دکتر مجید عبیات مدیر تحقیقات فروش و بازاریابی، سیدمحمدحسین امام مدیر صادرات، حسین تقی کهزاد مدیربخش احیا مستقیم، محمود لندی مدیر بخش فولاد سازی نیز در کنفرانس حضور داشتند.

همچنین، علی بدوی، محمدسعید نیک اندیش، ولی مهدی پور و امیرعباس شیخ پور دیگر کارشناسان عضو هیات اعزامی شرکت فولاد خوزستان در سومین کنفرانس استیل پرایس بودند.

وی افزود: با در نظر گرفتن نوسانات بازار فولاد و با توجه به نقش پیش بینی قیمت فولاد در تصمیمات بهینه مدیریتی، ایجاد و استفاده از نظام‌های پیش بینی قیمت اهمیت بالایی در صنعت  پیدا می‌نماید. با توجه به اینکه تیم مدیریتی شرکت فولاد خوزستان از روش‌های متعددی برای پیش بینی وضعیت بازار استفاده می‌نمود و یکی از این روش‌ها یافتن رابطه بین قیمت فولاد با سایر پارامترهای اقتصادی می‌باشد، لذا در این تحقیق رابطه بین قیمت مس و قیمت فولاد مورد بررسی قرار داده شد. ابتدا مطالعه‌ای برای کشف رابطه بین قیمت مس و قیمت بیلت انجام پذیرفت. داده‌های ورودی قیمت مس و بیلت مربوط به دوره‌های زمانی ژانویه 2012 تا مارس 2018 بصورت ماهیانه و قیمت بیلت اکراین به ازای هر تن و قیمت جهانی مس مورد مطالعه قرار گرفتند. در پی مطالعه یاد شده، برای کشف رابطه بین این دو، قیمت مس به عنوان متغیر مستقل و قیمت بیلت به عنوان متغیر  وابسته در نظر گرفته شدند. توابع رگرسیون از جمله رگرسیون خطی، نمایی، لگاریتم توان دار و چند جمله‌ای با درجات مختلف مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافته‌های این تحقیق نشان داد که رگرسیون  لگاریتمی بهترین پیش بینی کننده می‌باشد.

معاون فروش و بازاریابی در تشریح نحوه نتیجه‌گیری در تحقیق یاد شده اظهارداشت: همانگونه که نمودارهای بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌داد، افزایش و کاهش قیمت مس و فولاد در بیشتر موارد یکسان بود. لذا با توجه به اینکه عوامل دیگری نیز بر قیمت فولاد اثر می‌گذارند نمی‌توان انتظار داشت با استفاده از این معادلات قیمت دقیق فولاد را پیش بینی کرد. با این وجود یافته‌های ما اثبات نمود که بالاترین ضریب تعیین مربوط به مدل رگرسیون لگاریتمی است و طبق محاسبات براساس فرمول بدست آمده ضریب همبستگی بین قیمت مس و بیلت برابر 898 هزارم واحد می‌باشد.

گزارش خبرنگار ما حاکیست، بهمن تجلی‌زاده معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در نشست سال گذشته کنفرانس استیل پرایس که در مهرماه 96 برگزار شده بود، به عنوان مدیر منتخب و تاثیرگذار جایزه نخبگان فولادی SEA استیل پرایس انتخاب و معرفی شده بود. این جایزه در نشست امسال به اسداله فرشاد مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان تعلق گرفت.

برپایه این گزارش، جایزه مدیر تاثیرگذار فولادی امسال در ادامه جلسه کنفرانس توسط آقایان یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران و کشانی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به مهندس فرشاد اهدا شد.

هیات داوران کنفرانس براساس بررسی مقایسه‌ای یک ساله خود از بین 20 نفر از مدیران ارشد فولاد کشور ابتدا 4 نفر را برمی‌گزینند. سپس نفر برتر و مدیر تاثیر گذار سال را از بین این چهار نفر انتخاب می‌نمایند.

جایزه SEA, Steel Excellent Award  استیل پرایس، طی کنفرانس‌های استیل پرایس از طریق نظرسنجی از فعالان بازار فولاد و مواد اولیه به مدیران نخبه اعطا می‌شود. 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا