سازمان نظام مهندسی معدن مغز متفکر معدن کشور است

سازمان نظام مهندسی معدن مغز متفکر معدن کشور است

دنیای معدن - وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سازمان نظام مهندسی معدن مغز متفکر معدن کشور است و می بایست سطح کارها و اقدامات خود را از مرحله پیمانکار و مهندسی مشاور ارتقاء داده و به عنوان یک بازوی مشورتی قوی برای وزارت صنعت، معدن وتجارت تبدیل شود تا بخش معدن ارتقا یابد.

به گزارش دنیای معدن؛ « مهندس محمد رضا نعمت زاده » درمراسم تودیع و معارفه روسای روسای اسبق و جدید سازمان نظام مهندسی معدن یران ، با بیان این مطلب ، افزود : سازمان نظام مهندسی معدن وسایر تشکلهای معدنی کشور می بایست در انجام سیاستگذاریهای معدنی و تعیین نقشه راه معادن به وزارتخانه یاری نماید.
به گفته مهندس نعمت زاده ؛ در شورای مشورتی معدن که هر سه هفته یکبار در این وزارتخانه با حضور تشکل های معدنی برگزار می شود از نظرات پیشکسوتان و صاحبنظران بخش معدن استفاده می شود.
وی افزود : کار سازمان نظام مهندسی معدن فقط نظارت بر پیمانکاران و دفاتر فنی معدنی نیست بلکه این سازمان باید به دنبال اقدامات کلان واساسی همچون جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن باشد.
مهندس نعمت زاده ضمن تشکر از عملکرد رییس و اعضای سازمان نظام مهندسی معدن ، گفت: تقاضا دارم در دوره پنجم این سازمان بتواند یک و یا چند قدم نسبت به دوره چهارم پا فراتر بگذارد بطوریکه در محتوای دروس معدن دانشگاهها ورود نماید.
مهندس نعمت زاده با اشاره به تاکید ات مقام معظم رهبری بر رشد علمی کشور گفت: رشد علمی تنها ارایه مقالات علمی نیست بلکه این مقالات باید به ارزش افزوده ؛ اشتغال زایی و ایجاد صنایع دانش بنیان کمک کند.
وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه با بیان اینکه خیر و برکت تشکلهای صنعتی ومعدنی بر کشور بیش از دستگاههای اجرایی و حاکمیتی است؛ افزود : کار پیشرفته صنعت و معدن به غیر از تشریک مساعی و همکاری بخش دولتی و خصوصی شدنی نیست.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا