رازفر در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

قابلیت فراوری درصد زیادی از مگنتیت‌ها و هماتیت‌های کم‌عیار

قابلیت فراوری درصد زیادی از مگنتیت‌ها و هماتیت‌های کم‌عیار

گروه معادن >سنگ آهن - عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: در ایران چه در بخش دولتی و چه خصوصی این نیاز احساس شده تا درصد زیادی از مگنتیت‌ها و هماتیت‌های کم‌عیار فرآوری شوند.

مسعود رازفر در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به در پیش بودن پنجمین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران در 18 اردیبهشت ماه سال جاری درباره اینکه در زمینه سنگ‌های کم عیار باید چه مدیریتی صورت بگیرد؟ توضیح داد: قبل از هر اقدامی باید اکتشافات تکمیلی به خوبی انجام شود. باید نسبت به سنگ‌های کم عیار دید وسیعی داشته باشیم. زمانی که این بینش باشد آن وقت می‌توان در زمینه فرآوری آنها اقداماتی را انجام داد، درست مانند اقداماتی که در کشورهای صاحب سبک دیگر انجام می‌شود.

وی افزود: فناوری‌های روز و ترکیب‌ آنها با یکدیگر این قابلیت را ایجاد کرده تا این فرآوری انجام شود اما این طرح‌ها به دلیل عدم اکتشافات تکمیلی به نتیجه نرسیده است.

رازفر عنوان کرد: البته در برخی موارد ذخیره قطعی وجود دارد اما این ذخیره جوابگوی سرمایه‌گذاری نخواهد بود. شاید بخش دولتی بتواند در این زمینه ورود پیدا کند و یا حتی بتواند حمایت‌هایی از بخش خصوصی داشته تا این بخش بتواند وارد این حوزه شود. در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که می‌توان در زمینه سنگ‌های کم عیار ورود پیدا کرد. حمایت از ایجاد زیرساخت‌های متحد برای تجمیع ذخایر کم عیار در مناطق داری مزیت نسبی بالاخص در زمینه انرژی و مخصوصا آب می‌تواند روند رو به رشدی را برای این مرحله از ایجاد ارزش افزوده سنگ آهن ایجاد کند.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت مادکانسار افزود: دستگاه قضایی به علت نبود اطلاعات کافی از وضعیت معادن برای صدور حکم‌های اولیه مشکلاتی را گریبان‌گیر معادن کرده است و طبیعتا در هر منطقه‌ای با توجه به توان بهره‌بردار و شرایط منطقه به نوعی به روش‌های غیرمعقول و استفاده از رابطه‌ها این مشکلات حل می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا