قیمتها با رقابت پایین می‌آید نه با سیستم تعزیراتی

قیمتها با رقابت پایین می‌آید نه با سیستم تعزیراتی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادسازی قیمت ها در سایه رقابت اجرا می شود، گفت: قیمت ها با رقابت کنترل می شود و سیستم تعزیراتی دیگر کارآمد نیست.

 

عباس آخوندی در حاشیه نشست هم اندیشی تشکل‌های بخش خصوصی حوزه راه و مسکن با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه‌ای با تشکل‌های حمل و نقلی و حوزه مسکن داشتیم که جلسه خوبی بود و حرفه‌ورزان مختلف مسائل را در حوزه های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی مطرح کردند؛ در این میان با توجه به مبنایی که ما داریم، موضوع این هم اندیشی بحث و بررسی بزرگ شدن نقش بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی است.
وی ادامه داد: منظور از بزرگ شدن لزوما اندازه اقتصادی شرکت ها نیست، بلکه این بخش در فرآیند تصمیم سازی شراکت داده شود.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید به حاکمیت قانون احترام بگذاریم، گفت: بحث دیگر در این زمینه، تجاری سازی فعالیت‌ها است. سیاست یارانه شکست خورده است، منظور من از خصوصی‌سازی، تجاری سازی است؛ به این معنا که باید عرضه کننده کالا و خدمت، قیمت را بهینه کند و آن را در بازار آزاد به فروش برساند. به تمام معاونت های وزارت راه و شهرسازی دستور دادیم تا فرآیند تجاری سازی را بررسی کنند.
وی درباره آزادسازی قیمت ها گفت: در برابر آزادسازی مقاومت زیادی شده است؛ یکی از مقاومت‌کنندگان نیز همین صدا و سیمایی‌ها هستند که سریعا در بحث آزادسازی، بدل آن را پیاده می‌کنند؛ بنابراین نمی شود بگوییم که باید خصوصی انجام شود ولی آزادسازی را نادیده گرفت.
آخوندی اظهار داشت: بحث دیگری که برای من مهم است، بحث رقابت است. با رقابت، قیمت ها پایین می آید نه با سیستم تعزیراتی. ما به رقابت اعتقاد داریم.
وزیر راه و شهرسازی یکی از مهمترین حوزه‌های این وزارت را پیگیری موضوع ریلی عنوان و تصریح کرد: در حوزه ریلی بحث اتصال شبکه‌های ریلی موجود به چشمه های بار را پیگیری کرده‌ایم. بحث دیگر رفع گلوگاه‎‌های ما در محدودیت شبکه است که در حال ۲، ۳ و یا ۴ خطه شدن هستند. همچنین اساسنامه شرکت حمل و نقل حومه ای را به هیات وزیران تقدیم کرده‌ایم.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا