تولید فولاد خام جهان به ۴۲۶ میلیون تن رسید

تولید فولاد خام جهان به ۴۲۶ میلیون تن رسید

دنیای معدن - آمار انجمن جهانی فولاد امروز منتشر شد که براساس این گزارش تولید فولاد خام جهان در سه ماهه اول امسال با ۴.۱ درصد رشد به ۴۲۶ میلیون و ۵۵۱ هزار تن رسید و ایران جایگاه دهم را حفظ کرده و با بیشترین رشد تولید در میان کشورهای برتر تولیدکننده قرار گرفته است. به گزارش دنیای معدن، ۶۴ عضو انجمن جهانی فولاد در سه ماهه اول پارسال ۴۰۹ میلیون و ۷۶۱ هزار تن فولاد خام تولید کرده بودند. براساس این گزارش چین همچنان با اقتدار برترین فولادساز جهان به شمار رفته و تولید خود را از ۲۰۱ میلیون تن سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ با ۵.۴ درصد رشد به ۲۱۲ میلیون تن در سه ماهه اول امسال رسانده است. این کشور در ماه مارس هم با ۴.۵ درصد رشد به تولید ۷۴ میلیون تن فولاد رسیده است. هند هم که بالاخره ژپن را پشت سر گذاشت با تولید ۲۶ میلیون و ۶۸۹ هزار تن به عنوان دومین تولیدکننده برتر دنیا معرفی شد. رشد تولید فولاد هند ۳.۷ درصد بود. هند در مارس ۹ میلیون و ۲۲۷ هزار تن فولاد خام تولید کرده که ۵.۳ درصد از مارس ۲۰۱۶ بالاتر است. ژاپن سومین فولادساز بزرگ دنیا که جایگاه خود را به هند داده با تولید ۲۶ میلیون و ۴۰۳ هزار تن رشد تنها ۰.۷ درصدی را نسبت به سه ماهه اول امسال به ثبت رسانده است. این کشور در مارس هم با رشد ۲.۲ درصدی به تولید ۹ میلیون و ۸۲ هزار تن رسید. آمریکا چهارمین فولادساز برتر دنیا با تولید ۲۰ میلیون و ۷۴۴ هزار تن در سه ماهه اول امسال رشد ۲.۲ درصدی را در تولیدات به ثبت رساند. این کشور در ماه مارس ۷ میلیون و ۲۶۱ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۵.۳ درصد بیشتر از مارس ۲۰۱۷ می باشد. بررسی آمارهای انجمن جهانی فولاد نشان داد ایران جایگاه دهم را کسب کرده و تولید فولاد خام این کشور به در سه ماهه اول امسال با ۴۷ درصد رشد از ۶ میلیون و۶۳۴ هزار تن (در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶) به ۶ میلیون و ۸۱۴ هزار تن رسیده است. ایران در ماه مارس هم با رشد ۴۳.۷ درصدی تولید فولاد خام خود را به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن رسانده است. گفتنی است، ایران پس از چین، هند، ژاپن، آمریکا، کره جنوبی، روسیه، آلمان، ترکیه و برزیل قرار دارد. منبع: چیلان

به گزارش دنیای معدن، ۶۴ عضو انجمن جهانی فولاد در سه ماهه اول پارسال ۴۰۹ میلیون و ۷۶۱ هزار تن فولاد خام تولید کرده بودند.

براساس این گزارش چین همچنان با اقتدار برترین فولادساز جهان به شمار رفته و تولید خود را از ۲۰۱ میلیون تن سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ با ۵.۴ درصد رشد به ۲۱۲ میلیون تن در سه ماهه اول امسال رسانده است. این کشور در ماه مارس هم با ۴.۵ درصد رشد به تولید ۷۴ میلیون تن فولاد رسیده است.

هند هم که بالاخره ژپن را پشت سر گذاشت با تولید ۲۶ میلیون و ۶۸۹ هزار تن به عنوان دومین تولیدکننده برتر دنیا معرفی شد. رشد تولید فولاد هند ۳.۷ درصد بود.

هند در مارس ۹ میلیون و ۲۲۷ هزار تن فولاد خام تولید کرده که ۵.۳ درصد از مارس ۲۰۱۶ بالاتر است.

ژاپن سومین فولادساز بزرگ دنیا که جایگاه خود را به هند داده با تولید ۲۶ میلیون و ۴۰۳ هزار تن رشد تنها ۰.۷ درصدی را نسبت به سه ماهه اول امسال به ثبت رسانده است. این کشور در مارس هم با رشد ۲.۲ درصدی به تولید ۹ میلیون و ۸۲ هزار تن رسید.

آمریکا چهارمین فولادساز برتر دنیا با تولید ۲۰ میلیون و ۷۴۴ هزار تن در سه ماهه اول امسال رشد ۲.۲ درصدی را در تولیدات به ثبت رساند. این کشور در ماه مارس ۷ میلیون و ۲۶۱ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۵.۳ درصد بیشتر از مارس ۲۰۱۷ می باشد.

بررسی آمارهای انجمن جهانی فولاد نشان داد ایران جایگاه دهم را کسب کرده و تولید فولاد خام این کشور به در سه ماهه اول امسال با ۴۷ درصد رشد از ۶ میلیون و۶۳۴ هزار تن (در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶) به ۶ میلیون و ۸۱۴ هزار تن رسیده است.

ایران در ماه مارس هم با رشد ۴۳.۷ درصدی تولید فولاد خام خود را به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن رسانده است.

گفتنی است، ایران پس از چین، هند، ژاپن، آمریکا، کره جنوبی، روسیه، آلمان، ترکیه و برزیل قرار دارد.

منبع: چیلان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا