برنامه‌ریزی برای ۱۲میلیون تن صادرات فولاد

برنامه‌ریزی برای ۱۲میلیون تن صادرات فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - هرچند سال ۹۶ برای فولادسازان بزرگ، سال خوبی بود اما برای نوردکاران سال چندان خوبی نبود چراکه بیشتر واحدهای نوردی از رونق چندانی برخوردار نبودند و تقاضای داخلی در کل چندان رو به راه نبود.

به گزارش ماین نیوز، با توجه به تحولات پیش‌آمده در بازار ارز در ابتدای امسال نیز به نظر نمی‌رسد که مردم تمایلی به سرمایه‌گذاری بلندمدت در حوزه مسکن و ساخت‌وساز داشته باشند و از شواهد چنین برمی‌آید که مصرف فولاد در امسال، روندی کاهشی به خود گیرد.

شرایط کنونی بازار نیز نشان می‌دهد که مردم برای سرمایه‌گذاری در بازارهای طلا و ارز تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند. از این‌رو ممکن است میزان مصرف و تقاضای داخلی با ۱۰درصد کاهش نسبت به سال گذشته روبه‌رو شود و اگر چنین شرایطی به‌وجود بیاید، روند کاهشی نرخ انواع محصولات فولادی چندان دور از انتظار نخواهد بود.

البته برای رونق بازار فولاد در سال ۹۷ و گردش چرخش کارخانه‌های فولادی باید بیش از پیش به فکر بازارهای صادراتی جدید بود. علاوه بر موضوع‌های داخلی برای صنعت فولاد موضوع دیگری که می‌تواند بازار صادراتی کشور را تحت تاثیر قرار دهد، احتمال خروج امریکا از برجام خواهد بود چراکه با خروج امریکا از برجام، وضعیت بازار صادراتی به‌ٌصورت گذشته نمی‌تواند برای کشور ما مهیا باشد.

اما در هر صورت واحدهای تولیدی باید روی صادرات بیشتر سرمایه‌گذاری کرده و برنامه‌ریزی داشته باشند تا قادر شوند حدود ۴ میلیون تن به برنامه صادراتی کشور اضافه کنند. بنابراین امسال باید روی ۱۲ میلیون تن صادرات برنامه‌ریزی شود. البته این شرایط بستگی به ثبات نرخ دلار در بازار داخلی دارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا