رشد ۴۰ درصدی ارزش سهام «کچاد»

رشد ۴۰ درصدی ارزش سهام «کچاد»

گروه معادن - شرکت‌های معدنی فعال در بورس سال گذشته به گونه‌ای توانستند رضایت سهامداران خود را جلب کنند . البته در این روند علاوه بر تحولات جهانی، مسایل مدیریتی نیز تاثیر گذار بود .

به گزارش ماین نیوز، براین اساس، پیش بینی‌هایی مبنی بر تداوم مطلوب روند سال گذشته وجود دارد. فرصتی کوتاه پیش آمد تا با امیر‌غلامی رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو پیرامون برخی دستاوردهای "کچاد" گفت وگویی انجام دهیم که درادامه می خوانید.



در خصوص آخرین وضعیت سهام چادرملو چه نظری دارید؟

در سال ۹۶ سهام شرکت‌ها افزایش خوبی داشت. قیمت سهم "کچاد " قبل از افزایش سرمایه ۱۸.۷۵ درصدی، از ۱۵۰ تومان به حدود ۲۱۰ تومان رسید. این موضوع حاکی از رشد خوب برای سهامداران بود. پس از افزایش سرمایه و تقسیم سود، رشد بسیار خوبی را شاهد بودیم. چادرملو تعدیل خوبی انجام داد و برای سال ۹۷ همه منتظر آن هستند تا ببینند شرکت‌ها چه عملکردی دارند. البته با توجه به اینکه شرکت‌های دیگر بودجه نمی‌دهند و بازار به سمت تحلیل رفته ‌است، منتظر هستند تحلیلگران بازار سرمایه چه سودی را برای شرکت‌های چادرملو،گل‌گهر و ... پیش‌بینی می‌کنند.

از ابتدای ۹۶ تا پایان سال چند درصد سهام چادرملو افزایش پیدا کرد؟

با توجه به اینکه ۱۸.۷۵ درصد افزایش سرمایه داشتیم و ۲۰ تومان هم سود تقسیم شد، حدود ۴۰ درصد سهام چادرملو رشد کرد. البته نباید تنها به این رشد نگاه کرد. بازار سرمایه فرآیند خوبی داشت و برای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو این فرآیند رشد خوبی به همراه داشت. با توجه به اینکه فولاد و نیروگاه وارد مدار تولید شد، شرکت‌ها استقبال خوبی از سهام "کچاد" داشتند. همچنین تمامی مسائل اقتصادی و بین‌المللی در خصوص قیمت سنگ‌آهن و افزایشی که در سال ۹۶ در زمینه نرخ فولاد ایجاد شد، زمینه ای را برای افزایش سود شرکت‌ها و مجموعه چادرملو به وجود آورد.

پارامترهای تاثیر گذاربرای حصول این دستاورد، در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی کلان چه بود؟

چند آیتم در این موضوع نقش داشت که یکی از آنها بحث افزایش نرخ دلار بود. با افزایش قیمت شمش فولاد با توجه به اینکه قیمت فروش چادرملو ضریبی از قیمت شمش فولاد خوزستان است، سود شرکت افزایش یافت. اما موضوع دیگر هم ورود واحد فولاد به مدار تولید بود. این اتفاق‌ها روی رشد سهم " کچاد" تاثیر گذار بود.

تحولات سال جاری برای مجموعه "کچاد " را چگونه ارزیابی می کنید؟

در سال ۹۷ ظرفیت طرح فولاد افزایش پیدا می‌کند و این افزایش ظرفیت نکات مثبتی به همراه دارد. اما اینکه بگوییم آیا در این حوزه می‌توانیم پیش‌بینی داشته باشیم،. باید به این نکات توجه داشت . قاعدتا با توجه به حذف پیش‌بینی شرکت‌‌‌ها و گزارش تفضیلی مدیریتی که می‌گوید دیگر شرکت‌ها موظف به اعلام این پیش‌بینی نیستند و همچنین با توجه به دستورالعمل جدید افشای اطلاعات که هیات مدیره و مدیرعامل شرکت موظف شده اند موارد مربوط به افشای اطلاعات امنیت را بگویند، تحلیل را بر عهده بازار می‌گذاریم تا بازار شکل جدیدی از روند تحلیل را پیدا کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا