نماینده مردم کرمان مطرح کرد

پیش‌بینی واردات ۳ میلیون تن ذغال سنگ به کرمان در سال آینده

پیش‌بینی واردات ۳ میلیون تن ذغال سنگ به کرمان در سال آینده

گروه معادن >زغال‌سنگ - نماینده مردم کرمان در مجلس با پیش بینی واردات ۳ میلیون تن ذغال سنگ به استان در سال آینده گفت: با توجه به راه‌اندازی کارخانه‌های کنسانتره، فولاد و ... طی سال‌های آینده در استان کرمان پیش‌بینی می کنیم که با واردات ذغال سنگ به استان روبرو باشیم، این در حالی است که استان کرمان دارای ذخایر معدنی بزرگ ذغال سنگ است که باید در این زمینه تدابیری ویژه اندیشیده شود.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا پورابراهیمی صبح روز 24 اسفند در سی و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت وبخش خصوصی استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین استان، مخصوصا استاندار کرمان اظهار کرد: ادبیات ما در استان، ادبیات توسعه است.

وی روش اجرای پروژه‌ها براساس آئین نامه‌های قدیمی و تغییر روزمره شرایط را یکی از مشکلات اقتصاد کشور برشمرد و تصریح کرد: استان کرمان در آغاز جهش‌های بزرگ اقتصادی در حوزه‌های معدنی و صنعتی و هم در دیگر حوزه‌های است.

وی با اشاره شتاب فزاینده متوسط نرخ رشد اقتصادی استان کرمان بیان کرد: معمولا یک سوم نرخ رشد از محل بهره‌وری تامین می‌شود؛ لذا باید به این مهم توجه کرد و راهکارهایی در این خصوص اندیشیده شود.

نماینده مردم کرمان سهم استان را در تولیدات ناخالص داخلی کل کشور را ۳.۵ درصد دانست و بیان کرد: رشد ما در زمینه تولیدات ناخالص داخلی نسبت به رشد متوسط کشور بالاست اما سهم تولیدات ناخالص داخلی استان نسبت به جمعیت و سرانه استان کم است.

وی استان کرمان را استان ویژه صادرات دانست و عنوان کرد: تراز بازرگانی ما در سال جاری منفی است و یکی از استان‌های محور صادرات کشور استان کرمان است، تا سقف یک هزار میلیارد تومان منابع در حوزه های مختلف صادرات برای سال آینده اختصاص داده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که «استان کرمان باید مطالبه‌گر در خصوص توسعه صادرات در سال آینده در کشور باشد»، تصریح کرد: امیدوارم سال آینده شاهد جهش اقتصادی در استان کرمان باشیم.

****

محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر روز 24 اسفندماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان نیز گفت: از سوی رییس امور برنامه‌ریزی، آمایش سرزمین و محیط زیست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مطالعات آمایش استان کرمان که توسط جهاددانشگاهی استان کرمان بعنوان مشاور و مجری طرح در دست تدوین است به عنوان الگوی تهیه گزارشات به سایر استان ها ابلاغ شد .

وی ضمن تقدیر از پیشگامی استان کرمان در مطالعات آمایش سرزمین اظهار کرد: در حال حاضر 300 میلیارد تومان درآمدهای مازاد مالیاتی استان کرمان است که انتظار داریم بخشی از آن براساس قانون به استان برگردد و این مهم می‌تواند تحولات خوبی را در استان رقم زد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خطاب به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان عنوان کرد: در گذشته پرداخت هزینه‌های اجرای پروژه‌های عمرانی به صورت نقدی بود که در حال حاضر توسط اوراق پرداخت می‌شود؛ لذا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیش‌نویس اصلاح این آئین‌نامه را آماده کرده تا در مجلس شورای اسلامی برای تصویب آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

حبیب‌الله نیکزادی نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شرکت‌های که در استان کرمان در حال فعالیت هستند اما گردش مالی آن‌ها خارج از استان است، باید این حساب‌ها به چرخه پولی و بانکی استان ورود پیدا کنند.

وی بر نوسازی مدارس سطح استان تاکید کرد و افزود: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور سرمایه گذاران می‌توانند بخشی از مالیات خود را در مدرسه سازی هزینه کنند که باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا