دو پیشنهاد مدیرعامل فولاد مبارکه برای تحقق طرح جامع فولاد

دو پیشنهاد مدیرعامل فولاد مبارکه برای تحقق طرح جامع فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل فولادمبارکه با بیان اینکه برای رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد نمی توان از راه جمع جبری وارد شد،دو پیشنهاد برای تحقق کامل این طرح ارائه کرد.

به گزارش ماین نیوز به نقل از بورس امروز،بهرام سبحانی درخصوص تحقق طرح جامع فولاد گفت: برای رسیدن به تولید 55 میلیون تنی فولاد نمی توان از راه جمع جبری وارد شد بلکه باید بررسی کرد آیا واحدهای فولادسازی موجود از نظر امکان‌سنجی می‌توانند بر اساس ظرفیت اسمی خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود 30 میلیون تن ظرفیت اسمی، تنها 20 میلیون تن تولید صورت می‌گیرد، افزود: اگر واحدهای فولادساز قادر باشند طبق ظرفیت‌های اعلامی تولید کنند، این رقم محقق خواهد شد اما با توجه به کامل نبودن زنجیره تولید در این واحدها، آنها قادر به تولید با تمام ظرفیت نیستند.

این مقام مسئول با ارائه دو پیشنهاد برای تحقق کامل این طرح توضیح داد: در پیشنهاد اول زنجیره‌های ناقص، کامل شوند تا ظرفیت اقتصادی در این حوزه ایجاد شود چرا که با عددهای خرد نمی‌توان به چشم‌انداز ترسیم ‌شده دست یافت.در پیشنهاد دوم نیز ادغام مجموعه‌ها در کنار هم است تا آنها را به تکامل برسانیم. اگر همه این واحدها در تمامی زنجیره فولاد با هم یکی شوند، در نهایت از سنگ آهن تا محصول نهایی یک ارزش افزوده ایجاد می‌شود به‌طوری که دیگر شاهد این موضوع نخواهیم بود که یک مجموعه از زیان و دیگری از سود برخوردار شود.

سبحانی ادامه داد: در واقع تلاش می شود تا تمام مجموعه ها و واحدها در زنجیره فولاد در کنار هم و با تمام ظرفیت پیش روند.برای واحد‌های جدید نیز می توانیم از کنسرسیوم بهره ببریم و مالکیت ظرفیت‌های متفاوت را یکی کنیم به‌طوری‌که یک واحد با ظرفیت 10 میلیون تن احداث شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا