کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز خواستار پرداخت مطالباتشان هستند

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز خواستار پرداخت مطالباتشان هستند

دنیای معدن - تعدادی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز روز شنبه برای چندمین بار متوالی در ماه اخیر در اعتراض به مطالبات خود در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

برخی از این کارگران به خبرنگار ایرنا گفتند:مدیران شرکت به خواسته های ما بی توجهند و وعده های گذشته آنان در خصوص پرداخت حقوق معوقه تا کنون عملی نشده است.
یکی از این کارگران گفت: مشکل اصلی ما انتظارات تحقق نیافته و نا امیدی از وضعیت کنونی شرکت و ابهام در آینده آن است.
وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود ادامه داد: انتظار داشتیم با به دست گرفتن مسئولیت شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران توسط مدیر بومی، مشکلات این شرکت به مرور قابل رفع باشد ولی مدیر کنونی شرکت بدون توجه به پرسنل و آینده شرکت گام بر می دارد.


کارگر دیگری نیز گفت: گلایه ما از مسئولان استان این است که با حذف کارگران، تنها از سرمایه گذار حمایت می کنند این در حالی است که سرمایه گذار حاضر به هزینه کردن برای بهبود وضعیت شرکت نیست.
وی با ابراز ناراحتی از فعال نبودن همه بخش های این شرکت عنوان کرد: انتظار می رفت مدیرعامل جدید سیاست های اقتصادی را مانند دوران مدیریت اسبق اجرا کند ولی تا کنون هیچ برنامه ای برای خروج از بحران کنونی نداشته است.


وی ادامه داد: سیاست های مدیر عامل کنونی شرکت در تعدیل نیرو، افزایش تولید و امید به آینده شرکت همگی شکست خورده است و چشم انداز مثبتی برای شرکت دیده نمی شود.
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران(اهواز) 18 روز پیش در اعتراض به وضعیت این شرکت دست از کار کشیده و تا کنون چندین تجمع صنفی در برابر استانداری خوزستان برگزار کرده اند.
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران می گویند در حالی به روزهای پایانی سال نزدیک می شوند که هنوز حقوق ماه های دی و بهمن را دریافت نکرده اند.
آن ها همچنین گفته اند که از عدم واریز حق بیمه کارگران به صندوق سازمان تامین اجتماعی که باعث عدم تمدید دفترچه های درمانی شان شده، شرایط سختی برای آن ها و خانواده هایشان به وجود آمده است.


هیچ یک از مسئولان گروه ملی صنعتی فولاد ایران حاضر به گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص این اعتراضات نشدند.
در آذرماه امسال نیز قطعه سازانی که با این شرکت همکاری داشتند در 2 مقطع به دلیل مطالبات سنگین خود از این شرکتٰ دست به اعتراض زدند و خواهان تسویه طلب خود شدند.
کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خرداد و مردادماه امسال نیز در اعتراض به حقوق معوقه خود تجمعاتی را برگزار کردند.
گروه ملی صنعتی فولاد با حدود سه هزار و 500 شاغل، یکی از قطب های تولید فولاد کشور است که در سال 89 با تولید یک میلیون و 360 هزار تن محصول نهایی و 300 هزار تن فولاد خام، بالاترین رکورد تولید را در کشور داشت.


این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار و به یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه امیر منصور آریا تبدیل شد ولی پس از کشف فساد مالی و اختلاس 3 هزار میلیاردی در این مجموعه و ارتباط آن با دو بانک بزرگ کشور، در سال 90 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت.
بلاتکلیفی این شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده و کارگران و پیمانکاران این شرکت تاکنون چندین بار برای مطالبات خود تجمع کرده اند.
در اسفندماه سال گذشته مالکیت این شرکت به بانک ملی واگذار شد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا